Súlyos visszaesés a londoni turistaforgalomban

A látogatók számának súlyos visszaeséséről számoltak be a londoni olimpia első hete után a brit főváros legnevezetesebb turisztikai intézményei.

A Daily Mail című napilap szombati körképe szerint a legfelkapottabb londoni turistalátványosságok, valamint az éttermek, a bevásárlónegyedek és a színházak egyaránt a forgalom "katasztrofális" csökkenésére panaszkodnak.

A nyári főszezonban rendszerint hosszú sorok várakoznak az olyan attrakciók előtt, mint a Tower, a Madame Tussauds panoptikum vagy a parlamenttel szemközt működő, egész Londonra pazar kilátást nyújtó 135 méter magas óriáskerék, a London Eye. Most azonban ezeknek a népszerű látványosságoknak a környéke is szinte kihalt, soroknak nyoma sincs.

A legnevezetesebb egykori és jelenlegi királyi kastélyokat - köztük a Towert, a Hampton Court palotát, valamint a Kensington palotát - fenntartó nonprofit cég, a Historic Royal Palaces szóvivője a Daily Mailnek elmondta, hogy a társaság kezelésében lévő történelmi kastélyok látogatottsága az elmúlt héten összességében 52 százalékkal maradt el a tavalyi azonos időszakban mért szinttől.

A London belvárosában működő éttermek forgalma átlagosan 40 százalékkal zuhant.

A lap szerint "visszafelé sültek el" a kormány előzetes figyelmeztetései arról, hogy az olimpia idején túlzsúfoltság, tömegközlekedési káosz és hatalmas közlekedési dugók várhatók Londonban, e figyelmeztetések hatására ugyanis az ilyenkor - olimpia nélkül is - általában valóban igen forgalmas londoni negyedek "inkább szellemvárosra emlékeztetnek".

Idegenforgalmi szakértők az előzetes foglalási adatok alapján mindazonáltal már jó ideje felhívták a figyelmet a turistaforgalom várható visszaesésére.

A JacTravel nevű nagybani brit szállásértékesítő csoport már júniusban jelezte, hogy júliusra 35 százalékkal, augusztusra csaknem 30 százalékkal csökkentek az általa nyilvántartott londoni szállodai szobafoglalások a tavalyi azonos időszakokkal összehasonlítva, nem utolsósorban azért, mert a szállodák - kihasználandó a várt turistaözönt - csillagászati magasságokba, esetenként négyszeresére emelték szobaáraikat.

Egyes üzleti vállalkozások ugyanakkor egyedi módszerekkel próbálnak haszonhoz jutni az olimpiából.
A luxustermékeiről - és ennek megfelelő árairól - közismert brit divatáruház-hálózat, a John Lewis egyik üzlete, amely a kelet-londoni Olimpiai Park mellett működik, és harmadik emeleti ablakaiból belátni az olimpiai helyszínekre, két fontot (720 forintot) kér látogatóitól azért, hogy kinézhessenek az ötkarikás panorámát kínáló ablakokon. A cég szóvivője szerint az áruház e módszerrel igyekszik "kezelni" azt a helyzetet, hogy sokan csak a kilátás kedvéért keresik fel az üzletet.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.