Megnyitójában elmondta: nemcsak a beutazó forgalom miatt, hanem a belföldi turizmus és a társadalom egészsége szempontjából is fontos hazánk egészségturisztikai kínálata. A turizmus és a vendéglátás 400 ezer ember számára nyújt munkalehetőséget hazánkban, és a GDP több mint 8,5 százalékát adja. A turisztikai ágazat egyik legmeghatározóbb szektora az egészségturizmus, amelynek támogatására 2001. és 2007. között 33 milliárd forint fejlesztési összeg jutott. 2007-2013. között 100 milliárd forint érkezhet az Új Magyarország Fejlesztési Tervnek köszönhetően egészségturisztikai beruházásokra, amely a szolgáltatások mennyiségi és minőségi javítását is lehetővé teszi. Az államtitkár hangsúlyozta a stratégiai gondolkodás fontosságát is.
A megnyitót követő szakmai konferencián az ÖTM Turisztikai Szakállamtitkárságának részéről Bozzay Andrásné beszélt az egészségturizmus stratégiáról, amely az Aquaprofit Műszaki, Tanácsadási és Befektetési Zrt. és külső szakértők megbízásával, szakmai egyezetésekkel júniusban készült el. A stratégia letölthető a szakállamtitkárság honlapjáról. (A letöltéshez kattintson IDE.) A stratégiához kapcsolódó intézkedési tervet várhatóan novemberben teszik közzé.
Simonyi Norbert, a Magyar Turizmus Zrt. Termék Csoport munkatársa a szervezet gyógy- és wellness marketingtevékenységéről tartott prezentációt. A szakember elmondta: 2008-ban a Zrt. központi nemzetközi kommunikációjában a négy kiemelt termék Budapest, a Balaton, az egészségturizmus és a hivatásturizmus lesz. A belföldi kommunikációban az eseményturizmus és az üdülési csekk mellett a wellness- és egészségturizmus is hangsúlyt kap, amelynek promóciója a jövő évi tematikus év keretében (Vizek éve) is erőteljes lesz. Nyáron indította el új weboldalát (www.wellness.itthon.hu) a Zrt., amely jövőre a jelenlegi magyar, angol és német mellett oroszul is olvasható lesz.
Ferenci Tibor, a Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt. (BGYH) vezérigazgatója elmondta, az BGYH Zrt. új stratégiájában az egyes fürdők egyedi arculatát állítja ezentúl központba. Újraindul a Rudasban a Cinetrip, amely az egész világon egyedi zenés élményt nyújt közönségének. A nyárra akciót terveznek az árérzékenyebb budapesti vendégek strandra csalogatására: a hét minden napján lesz egy olyan, a BGYH Zrt. által üzemeltetett strandok közül, amely jelentős kedvezményt ad a belépő árából. Ferenci Tibor kiemelte a szakmai együttműködések fontosságát is: a BGYH Zrt. együttműködik a Magyar Turizmus Zrt.-vel, és 60 utazási irodával van keretszerződésük. (Ehhez kapcsolódó korábbi hírünket IDE kattintva érheti el.) A BGYH Zrt. a budapesti rendezvényekbe is be kíván kapcsolódni. Szó esett arról, hogy a Sziget fesztivál kapacitásának növelésére a Római vagy a Pünkösdfürdői strandon a fesztivál idején kempinges szálláslehetőséget biztosítsanak.
A konferencián a résztvevők „ Az egészségturizmus új irányairól és helyéről a Termál-Egészségipar Zászlóshajó Programban” címmel hallhattak előadást dr. Ruszinkó Ádám szaktanácsadótól, aki többek között a különlegesség fontosságára hívta fel a figyelmet külföldi példák bemutatásával.
Dr. Kator Miklós, a Magyar Wellness Társaság elnöke előadásában elmondta: az egészségturizmusban a mennyiségi változás után most a minőségi változások időszaka következik. A Társaság januárban Wellness Menedzser Klubot indít, amelynek az egyes régiókban szervezett találkozóira a terület egészségturisztikai szolgáltatói lesznek hivatalosak. A rendezvényen elsősorban a fogalomegyeztetés lesz a fő téma, hogy a „welness” szavunkat minden szolgáltató egyformán értelmezze.
A szakmai programon bemutatkozott az épülő Aquaworld is, amelynek különleges építészeti és technikai megoldásait, valamint szolgáltatásait Kelecsényi Ágnes, értékesítési és marketingigazgató mutatta be.