A szabálytalanul működő honlapokon megtévesztő információk, valótlan árak találhatók, illetve más módon nem felelnek meg a fogyasztók tájékoztatására vonatkozó előírásoknak. A 18 hónapon át tartó, tizenöt tagállam és Norvégia illetékes nemzeti hatóságainak részvételével lefolytatott vizsgálat keretében márciusban független próbavásárlást tartottak az EU-ban működő legjelentősebb 67 cégnél. Ebből kiderült, hogy csupán tizenhat társaságnál működik minden előírásszerűen a weboldalon.
További 52 társaságnál – köztük a Malévnál és a Wizz Airnél is – megállapítottak ugyan szabálytalanságokat, viszont ezek a cégek azonnal reagáltak az Európai Bizottság kifogásaira, és ígéretet tettek a problémák gyors orvoslására. A fennmaradó vállalatok vagy egyáltalán nem reagáltak, vagy vitatták a kifogás jogosságát. Ha az érintettek június–júliusig sem válaszolnak érdemben, az illetékes nemzeti hatóságokat szólítja fel Brüsszel, hogy kényszerítsék ki az uniós előírásokhoz történő alkalmazkodást.
A cégek európai szintű vizsgálata átalakítja a repülőjegyeket árusító honlapokat, és ezzel bebizonyosodott, hogy az ilyen akciók képesek eredményt hozni – fogalmazott a felmérés eredményeinek bemutatása kapcsán az uniós fogyasztóvédelmi biztos. Meglena Kuneva ugyanakkor azt is hozzátette: Brüsszel nem elégedhet meg ennyivel, és a következő lépés egy az egész unióra vonatkozó megállapodás kidolgozása lesz, amely kellő mozgásteret biztosít majd a társaságoknak úgy, hogy a weboldalak továbbra is eleget tegyenek az elvárásoknak.
A 2007 szeptembere óta tartó átfogó felmérésben egyébként összesen 137 légitársaság honlapját vizsgálták meg, és 115 esetében már megtörtént a hibák kijavítása.
A rendszer kijavítását ígérő cégek (néhány azon légitársaságok közül, amelyek kötelezettséget vállaltak, hogy már foglalkoznak, vagy hamarosan foglalkozni kezdenek a vizsgálat során felmerült problémákkal):