Számos légitársaság weboldala továbbra is megtévesztő

Az EU-ban működő hetven legnagyobb légitársaság közül közel egy tucatnál nem felel meg a cég weboldala az uniós fogyasztóvédelmi előírásoknak, és az érintett vállalkozások mindeddig semmit nem tettek ennek megváltoztatására – derült ki a bizottság felméréséből.

A szabálytalanul működő honlapokon megtévesztő információk, valótlan árak találhatók, illetve más módon nem felelnek meg a fogyasztók tájékoztatására vonatkozó előírásoknak. A 18 hónapon át tartó, tizenöt tagállam és Norvégia illetékes nemzeti hatóságainak részvételével lefolytatott vizsgálat keretében márciusban független próbavásárlást tartottak az EU-ban működő legjelentősebb 67 cégnél. Ebből kiderült, hogy csupán tizenhat társaságnál működik minden előírásszerűen a weboldalon.

További 52 társaságnál – köztük a Malévnál és a Wizz Airnél is – megállapítottak ugyan szabálytalanságokat, viszont ezek a cégek azonnal reagáltak az Európai Bizottság kifogásaira, és ígéretet tettek a problémák gyors orvoslására. A fennmaradó vállalatok vagy egyáltalán nem reagáltak, vagy vitatták a kifogás jogosságát. Ha az érintettek június–júliusig sem válaszolnak érdemben, az illetékes nemzeti hatóságokat szólítja fel Brüsszel, hogy kényszerítsék ki az uniós előírásokhoz történő alkalmazkodást.

A cégek európai szintű vizsgálata átalakítja a repülőjegyeket árusító honlapokat, és ezzel bebizonyosodott, hogy az ilyen akciók képesek eredményt hozni – fogalmazott a felmérés eredményeinek bemutatása kapcsán az uniós fogyasztóvédelmi biztos. Meglena Kuneva ugyanakkor azt is hozzátette: Brüsszel nem elégedhet meg ennyivel, és a következő lépés egy az egész unióra vonatkozó megállapodás kidolgozása lesz, amely kellő mozgásteret biztosít majd a társaságoknak úgy, hogy a weboldalak továbbra is eleget tegyenek az elvárásoknak.

A 2007 szeptembere óta tartó átfogó felmérésben egyébként összesen 137 légitársaság honlapját vizsgálták meg, és 115 esetében már megtörtént a hibák kijavítása.

A rendszer kijavítását ígérő cégek (néhány azon légitársaságok közül, amelyek kötelezettséget vállaltak, hogy már foglalkoznak, vagy hamarosan foglalkozni kezdenek a vizsgálat során felmerült problémákkal):

- Air Berlin* (Németország)
- Alitalia (Olaszország)
- Austrian Airlines (Ausztria)
- Brussels Airlines (Belgium)
- Czech Airlines (Csehország)
- Delta Air Lines (USA)
- EasyJet* (Nagy-Britannia)
- LOT (Lengyelország)
- Lufthansa (Németország)
- Malév (Magyarország)
- Ryanair* (Írország)
- Wizz Air* (Magyarország)
 
* Fapados. Forrás: Európai Bizottság
 
(Világgazdaság)

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.