Százak hányták végig a hajóutat

A P&O Cruises által szervezett karácsony előtti luxushajóút utasainak törte ketté kikapcsolódását a hajón elterjedt, bogarak által okozott hányásos járvány.

A Daily Mail beszámolója szerint az Oriana fedélzetén mintegy 1843 utasa közül 340 turista kapta el a Norovirusnak nevezett kórt. Számukra így élvezhetetlenné vált az a 10 napos utazás, amely során Bruges, Amszterdam, Koppenhága, Oslo és Hamburg karácsonyi vásárait fedezhették fel. A P&O Cruises cáfolta a lap értesüléseit, nyilatkozata szerint csupán hat utasnál diagnosztizálták a tüneteket, és enyhe emésztőrendszeri betegségnek titulálták a kórt.

A Daily Mail szerint az egyik utas már december 4-én, az Oriana hajó indulásának napján beteg lett, és azóta a hányós vírus végigsöpört az egész hajón. 

Az utazásért 799-1429 font közötti összeget fizettek ki az utasok, akiknek egy része saját kabinja fogságában lábadozta végig a hajókázást. A P&O azt kérte az utasoktól, hogy a kabint karanténnak fogják fel, és ameddig nem múlnak el teljesen a tüneteik, legyenek szívesek ott tartózkodni. A vállalat megígérte a beteg utasoknak, hogy a teljes út árát visszafizetik, és gondoskodnak a lehető legelviselhetőbbé tenni számukra ezt az állapotot. Emellett a felmerült orvosi költségeket is állják. 

Az utasok panaszolták, hogy szinte semmilyen információt nem kaptak a betegségről, 300-an össze is gyűltek a fedélzeten, hogy kinyilvánítsák nemtetszésüket azzal kapcsolatban ahogy a hajóstársaság a helyzetet kezelte. A hajó egyik tisztje azonban illegális gyülekezésnek nyilvánította a jelenetet, és követelte a feloszlást, írja a Mail.

Ezzel szemben a P&O szerint a hajó kapitánya és a legénység folyamatosan tájékoztatta az utasokat a kialakult állapotról, és azt tanácsolták a betegeknek, hogy folyamatosan jelentsék állapotukat az orvosoknak. Az Oriana tegnap a késői órákban kötött ki, és a southemptoni kikötői hatóság teljes körű ellenőrzés alá vette a hajót.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.