Egyeztetés-sorozatot tartott a Hungary NEXT ország-márka-műhely az elmúlt két hét során, annak érdekében, hogy jogilag is definiált szervezeti formában segítse a közel egy éve létrejött civil összefogás azt a munkát, amely megalapozza a versenyképes országmárka megszületését. A beszélgetéssorozat során a legaktívabb tagok megfogalmazták elképzeléseiket és a műhely célkitűzéseit, elemezték a mai helyzetet, és örömmel nyugtázták, hogy a Hungary NEXT munkája aktivizálta mind a turisztikai, mind pedig a kreatív-kommunikációs szakmát.
Egyfajta katalizátorként fellépve, számos rendezvényen mutatkozott be a pozitív és megoldáscentrikus összefogás, amely az oktatásban éppúgy szerepet tudott vállalni, mint az olyan projektmunkák kidolgozásában, amelyek a koordinációs látásmódot feltételezik. Nem véletlen, hogy a Hungary NEXT zászlójára tűzött hungarikumok, magyar termékek és magyar márkák, a világörökségek és általában, az alulról induló építkezés gondolata nem csak tematizálta az elmúlt háromnegyed év szakmai munkáját, hanem más szervezetek életében is ezek ma már reális célkitűzések és az együttműködés, együttgondolkodás alapkövei.
Alulról építkezve el lehet jutni a legmagasabb szintekre is
A fiatal és lendületes szakembergárda munkáját külföldön élő magyar, és idehaza dolgozó külföldiek is aktívan segítik; a munkában olyan meghatározó, ikonikus alakok is részt vesznek, mint Dr. Lengyel Márton, a MATÚR volt elnöke, aki a Magyarország: NYITVA c. saját fórum fővédnökségét is elvállalta. Szakmai turisztikai tartalomszállítóként, a Nemzetgazdasági Fejlesztési Hivatal is kap eladásösztönző és marketing-tanulmányokat a csoporttól. A komoly és tudományos értékű munka mellett, lazább, de mindenképpen szakmai témájú pódiumbeszélgetésen is részt vettek a nyáron, például a fertődi ételfőző fesztivál keretében.
A következő hónapok feladata a szervezet fejlesztése annak érdekében, hogy még szélesebb társadalmi támogatottságot kaphassanak javaslataik. Igaz, hogy az országmarketingért felelős szervezetek egyre inkább partnerként tekintenek a 30-40 cselekedni vágyó top-szakemberre, de fontos az, hogy mindannyian magunkénak érezzük a feladatot és egy nyelven beszéljünk a döntéshozói szintekkel is – tette hozzá az alapító, aki korábban a Budapesti Turisztikai Hivatal (majd BTSZK és BTDM) kommunikációs és marketing divízióját vezette. A szakember megtisztelő megbízatásként értékelte, hogy Hungary NEXT képviseletében a Hungarikum Bizottság Sport és Turizmus Szakbizottságban is helyet kapott.
Crowdsourcing
Az országmárka megalkotásába még inkább be kívánják vonni a hazai kreatív szakmát úgy, hogy mindenki azt és annyit tehessen hozzá, amennyit tud vállalni, és amiben kompetens. A Hungary NEXT ebben is betöltene egyfajta komp szerepet a szereplők között. A márkaépítés a magukra igényes, nem elsősorban árban versenyző szolgáltatók oldaláról kellene, hogy kezdődjön, fogalmazták meg a résztvevők, akik a jövőben munkacsoportokat is alakítanak a különböző területek szerint.
Egyik elképzelés, hogy a csoportoknak neves, jó értelemben vett celeb arcai is lesznek, akik szakmaiságuk mellett arcukat is adják az ügyhöz. Kutatást is tervez a szervezet, hogy még alaposabban megismerje, kik és mik vagyunk, hogyan látjuk mi magunkat és minket az ide látogatók. Országos fotó/video/logopályázat is indul jövőre. Erős jelenlét szükséges a közösségi médiában, egy 2014-ben aktuális brand kialakítása mai üzenetekkel, mai eszközökkel, mai válaszokkal a ma emberének, turistájának. Mindemellett készül a Hungary NEXT saját honlapja is.
Problémakupacok lapátolása helyett megoldásbank
Tipikus jelenség a problémák egymás utáni sorolása. A Hungary NEXT szótárában nincs és nem is lesz benne ez a négy szó: Az a baj, hogy … . Ettől persze még fontos, akár listázva is, hogy melyek az égető problémák, hiszen azokra indirekt módon is megoldást adhat a másik út, a pozitív személet, amely valamennyi tag hozzáállását jellemzi, hiszen az igenlő gondolkodást igyekszik is mindennap gyakorolni. A sajtó és a média tudatos használatát intenzívebb módon valósítja meg az ország-márka-műhely, mert kulcsfontosságúnak tartja, hogy a személyes élmények, emlékek, gyermekkori kirándulások, kedvenc helyek, érzések, ízek, hangok is megjelenjenek a majdani promóciós anyagokban.
A Hungary NEXT ezúton is köszönetet mond prémium partnereinek, kommunikációs partnereinek, kreatív-produkciós projektmunkáiban részt vevő tagjainak, valamennyi tagjának és a több száz érdeklődőnek is. Előremutató eredmény az, hogy a Magyar TDM Szövetség éppúgy nyitott az műhellyel való közös munkára, mint a minisztériumok közül az érintettek: a VM, a KIM vagy az NGM. A civil összefogás a nemsokára újból életre kelő HSM Baráti Kör rendezvényeinek szervezésébe is bekapcsolódott, ahol megjelenik egy „Hungary NEXT Corner” is. A téma iránt érdeklődők jelentkezését továbbra is várja a műhely. Legegyszerűbben a facebookon lehet felvenni a kapcsolatot a szervezettel, a Hungary NEXT profilon keresztül, amelyhez egy belső, szakmai csoport is társul ugyanezen a néven. Telefonon a 20.956.2023-as számon érdeklődhetnek.
Forrás: Turizmus Online