Hungary NEXT: az „IGEN-emberek” álltak össze

Szervezetfejlesztésbe és direkt-akciókba kezd a Hungary NEXT, nyilatkozta Bódis Gábor, a kezdeményezés alapítója. Hozzátette, az ország-márka-műhely az „IGEN-embereket” hozta össze. olyanokat, akik tenni is akarnak és tudnak.

Egyeztetés-sorozatot tartott a Hungary NEXT ország-márka-műhely az elmúlt két hét során, annak érdekében, hogy jogilag is definiált szervezeti formában segítse a közel egy éve létrejött civil összefogás azt a munkát, amely megalapozza a versenyképes országmárka megszületését. A beszélgetéssorozat során a legaktívabb tagok megfogalmazták elképzeléseiket és a műhely célkitűzéseit, elemezték a mai helyzetet, és örömmel nyugtázták, hogy a Hungary NEXT munkája aktivizálta mind a turisztikai, mind pedig a kreatív-kommunikációs szakmát. 

Egyfajta katalizátorként fellépve, számos rendezvényen mutatkozott be a pozitív és megoldáscentrikus összefogás, amely az oktatásban éppúgy szerepet tudott vállalni, mint az olyan projektmunkák kidolgozásában, amelyek a koordinációs látásmódot feltételezik. Nem véletlen, hogy a Hungary NEXT zászlójára tűzött hungarikumok, magyar termékek és magyar márkák, a világörökségek és általában, az alulról induló építkezés gondolata nem csak tematizálta az elmúlt háromnegyed év szakmai munkáját, hanem más szervezetek életében is ezek ma már reális célkitűzések és az együttműködés, együttgondolkodás alapkövei.

Alulról építkezve el lehet jutni a legmagasabb szintekre is

A fiatal és lendületes szakembergárda munkáját külföldön élő magyar, és idehaza dolgozó külföldiek is aktívan segítik; a munkában olyan meghatározó, ikonikus alakok is részt vesznek, mint Dr. Lengyel Márton, a MATÚR volt elnöke, aki a Magyarország: NYITVA c. saját fórum fővédnökségét is elvállalta. Szakmai turisztikai tartalomszállítóként, a Nemzetgazdasági Fejlesztési Hivatal is kap eladásösztönző és marketing-tanulmányokat a csoporttól. A komoly és tudományos értékű munka mellett, lazább, de mindenképpen szakmai témájú pódiumbeszélgetésen is részt vettek a nyáron, például a fertődi ételfőző fesztivál keretében.

A következő hónapok feladata a szervezet fejlesztése annak érdekében, hogy még szélesebb társadalmi támogatottságot kaphassanak javaslataik. Igaz, hogy az országmarketingért felelős szervezetek egyre inkább partnerként tekintenek a 30-40 cselekedni vágyó top-szakemberre, de fontos az, hogy mindannyian magunkénak érezzük a feladatot és egy nyelven beszéljünk a döntéshozói szintekkel is – tette hozzá az alapító, aki korábban a Budapesti Turisztikai Hivatal (majd BTSZK és BTDM) kommunikációs és marketing divízióját vezette. A szakember megtisztelő megbízatásként értékelte, hogy Hungary NEXT képviseletében a Hungarikum Bizottság Sport és Turizmus Szakbizottságban is helyet kapott.

Crowdsourcing

Az országmárka megalkotásába még inkább be kívánják vonni a hazai kreatív szakmát úgy, hogy mindenki azt és annyit tehessen hozzá, amennyit tud vállalni, és amiben kompetens. A Hungary NEXT ebben is betöltene egyfajta komp szerepet a szereplők között. A márkaépítés a magukra igényes, nem elsősorban árban versenyző szolgáltatók oldaláról kellene, hogy kezdődjön, fogalmazták meg a résztvevők, akik a jövőben munkacsoportokat is alakítanak a különböző területek szerint.

Egyik elképzelés, hogy a csoportoknak neves, jó értelemben vett celeb arcai is lesznek, akik szakmaiságuk mellett arcukat is adják az ügyhöz. Kutatást is tervez a szervezet, hogy még alaposabban megismerje, kik és mik vagyunk, hogyan látjuk mi magunkat és minket az ide látogatók. Országos fotó/video/logopályázat is indul jövőre. Erős jelenlét szükséges a közösségi médiában, egy 2014-ben aktuális brand kialakítása mai üzenetekkel, mai eszközökkel, mai válaszokkal a ma emberének, turistájának. Mindemellett készül a Hungary NEXT saját honlapja is.

Problémakupacok lapátolása helyett megoldásbank

Tipikus jelenség a problémák egymás utáni sorolása. A Hungary NEXT szótárában nincs és nem is lesz benne ez a négy szó: Az a baj, hogy … . Ettől persze még fontos, akár listázva is, hogy melyek az égető problémák, hiszen azokra indirekt módon is megoldást adhat a másik út, a pozitív személet, amely valamennyi tag hozzáállását jellemzi, hiszen az igenlő gondolkodást igyekszik is mindennap gyakorolni. A sajtó és a média tudatos használatát intenzívebb módon valósítja meg az ország-márka-műhely, mert kulcsfontosságúnak tartja, hogy a személyes élmények, emlékek, gyermekkori kirándulások, kedvenc helyek, érzések, ízek, hangok is megjelenjenek a majdani promóciós anyagokban.

A Hungary NEXT ezúton is köszönetet mond prémium partnereinek, kommunikációs partnereinek, kreatív-produkciós projektmunkáiban részt vevő tagjainak, valamennyi tagjának és a több száz érdeklődőnek is. Előremutató eredmény az, hogy a Magyar TDM Szövetség éppúgy nyitott az műhellyel való közös munkára, mint a minisztériumok közül az érintettek: a VM, a KIM vagy az NGM. A civil összefogás a nemsokára újból életre kelő HSM Baráti Kör rendezvényeinek szervezésébe is bekapcsolódott, ahol megjelenik egy „Hungary NEXT Corner” is. A téma iránt érdeklődők jelentkezését továbbra is várja a műhely. Legegyszerűbben a facebookon lehet felvenni a kapcsolatot a szervezettel, a Hungary NEXT profilon keresztül, amelyhez egy belső, szakmai csoport is társul ugyanezen a néven. Telefonon a 20.956.2023-as számon érdeklődhetnek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.