Szinte ugyanannyit költöttünk belföldi nyaralásra tavaly

Tavaly mindössze 3 százalékkal költöttünk többet belföldi nyaralásra, mint 2009-ben.

A Központi Statisztikai Hivatal(KSH) adatai nem támasztják alá a szallas.hu portál a sajtóban is napvilágot látott közleményét, amelyben a saját forgalmi adatai alapján belföldi utazási trendeket állít fel - véli egy másik online foglalási oldalnál, az ÚtiSúgónál. Így tavaly mindössze 3 százalékkal költöttünk többet belföldi nyaralásra, mint 2009-ben.

A KSH számain túl a szallas.hu közleményében foglalt belföldi utazási tendenciákat és szokásokat nem támasztják alá két másik online szállásfoglaló portál az Utazitthon.hu és az ÚtiSúgó.hu 2010-es eredményei sem. A portálok leszögezték, hogy belföldi utazási trendeket felállító közleményt az online szállásfoglalási piac valamennyi fontos szereplőjének a bevonásával, vagy a KSH országos statisztikájából lehet és érdemes készíteni.

A belföldi vendégéjszakák száma 3 százalékkal nőtt

A KSH legfrissebb, a 2010. január-októberi adatokat összesítő „Gyorstájékoztató a kereskedelmi szálláshelyek forgalmáról” című statisztikája szerint egyelőre nincs túl sok okunk az örömre. A kereskedelmi szálláshelyeken 2009-hez viszonyítva lényegében változatlan a vendégek és a vendégéjszakák száma, a szálláshelyek árbevétele folyó áron kis mértékben emelkedett. A belföldi kereslet összességében továbbra sem nőtt, így a belföldi vendégforgalom – a szállodák kivételével – még az előző évi alacsony bázist sem érte el. A forgalom 72 százalékát kitevő szállodák vendégforgalma a tavalyi év mind a tíz hónapjában élénkült az elmúlt évhez képest: a belföldi vendégéjszakák száma 3 százalékkal nőtt.

A szallas.hu kijelentései kontra a KSH számai

A szallas.hu közleménye szerint tavaly mintegy 10 százalékkal költöttünk többet belföldi nyaralásra, mint 2009-ben - idézi az ÚtiSúgó a közleményt.

A tavalyi év harmadik negyedéves és 2009 harmadik negyedéves adatait összevetve (http://statinfo.ksh.hu/Statinfo/haViewer.jsp) ,  illetve az előbb említett Gyorstájékoztató számait felhasználva (http://portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xftp/gyor/ksz/ksz21010.pdf) a következő megállapításokat tehetjük:

A KSH Statinfo alapján 2009 első három negyedévében a többnapos belföldi utakon a lakosság 191 220 millió forintot költött, míg egy évvel később ugyanebben az időszakban 200 408 millió forintot, ami csupán 5 százalékos növekedést jelent.  Míg a portál adatai szerint a 2010-ben a magyarok negyede csak egy éjszakát töltött otthonától távol, addig a valóságban 2010. I. negyedévében a hazai lakosság 12,7 százaléka vett részt legalább egy alkalommal többnapos belföldi utazáson, a II. negyedévben 21,6 százaléka, a III. negyedévben 32,1 százaléka.

4500 forintot költünk szállásra, és 4 napig maradunk

A KSH Statinfo alapján 2009 első három negyedévében a befizetett étkezéssel együtt számított szállásdíjra jutó költés valamivel több, mint 4 ezer (4018) forint volt vendégenként. Egy évvel később az azonos időszakra vonatkozó érték csaknem 4500 (4490) forint volt, így a növekedés 11,7 százalékos, cáfolva azt, miszerint ”tavaly átlagosan 43 ezer forintot költöttünk belföldi szállásfoglalásra, ami 8,6 százalékos növekedést jelent a 2009-es évhez képest.”2009 első háromnegyed évében (Statinfo) az átlagosan belföldi utazásra jutó idő 4,2 nap volt, ami 2010 azonos időszakában nem változott.

„Pécs a statisztikák szerint csak a tízedik legnépszerűbb város volt tavaly, Budapest mellett többek között Zalakaros, Miskolctapolca, Sárvár, Sopron és Hévíz előzte meg az online szállásfoglalások tekintetében.” (szallas.hu)

Az Európa Kulturális Fővárosa nevet viselő Pécsen 2010-ben a Gyorstájékoztató szerint a vendégek száma 25, a vendégéjszakák száma 26 százalékkal nőtt. Csak minden negyedik vendég volt külföldi. Az ÚtiSúgó.hu utazási portálon a legnagyobb figyelmet Sopron és Hajdúszoboszló mellett Pécs kapta a látogatók részéről.

„A megyéket vizsgálva Somogyba és Zalába utaztak a legtöbben.” (szallas.hu)

A KSH Gyorstájékoztatóból kiderül, hogy 2010. január-októberben a legtöbb belföldi a Balaton régiót kereste fel (2272 vendégéjszaka), amit a Nyugat-Dunántúl (1206 vendégéjszaka), a Budapest-Közép-Dunavidék (1121 vendégéjszaka), majd Észak-Magyarország és az Észak-Alföld régió követ. E mellett a Statisztikai Tükör januári beszámolójában (http://portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xftp/stattukor/regiok/gyoridegen/gyoridegen1011.pdf) a zalai kereskedelmi szálláshelyek kihasználtságának 8,1 százalékos csökkenéséről beszél.

Az Utazitthon.hu és az ÚtiSúgó.hu portálok, mint az on-line szállásfoglalási piac jelentős szereplői a szallas.hu számaitól több ponton eltérő eredményük alapján cáfolják, hogy a szallas.hu mérései egyedüliként jól tükrözik a belföldi szállásokra általánosságban vonatkozó online foglalási tendenciákat. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.