Támogatás a Néprajzi Múzeumnak

A turisztikai szempontból legjelentősebb budapesti múzeumokat tömörítő, 2007 őszén alakult Kulturális Turisztikai Tanács a Magyar Turizmus Zrt. által meghirdetett 2009-es tematikus évre, a Kulturális Turizmus Évére való felkészülésként rendezvénysorozatot indított, amelynek első eseményére, egy konferenciára pénteken került sor a budapesti Néprajzi Múzeumban E-turizmus avagy az informatikai innováció a turizmusban és a kultúrában címmel.

„Egyszerűen csak szét kell dolgozni a seggedet" – adott útravalót a Cannes Lions reklámfesztivál Young Lions szekciójában csütörtök reggel összegyűlt ifjú kreatívoknak David Droga, aki tavaly integrált kategóriában nyert oroszlánt. „Amikor 21 évesen elkezdtem a reklámban dolgozni, nem voltam tehetségesebb másoknál, csak elhatároztam, hogy mindenkinél keményebben fogok dolgozni" – mondta.

Drogát mostanra a reklámvilág vezető kreatív elméi között emlegetik. Ausztrál akcentussal beszél, amibe a reklámiparban eltöltött évek alatt jó sok mellékízt vegyített: egy kis ausztrál ügynökségnél kezdte, ahonnan a Saatchi & Saatchi szingapúri, majd londoni irodájához igazolt át. Amikor a hálózatot öt éve felvásárolta a Publicis, őt globális kreatívigazgatóvá nevezték ki, két éve innen lépett le saját ügynökséget alapítani. „Egy hónapban csak egyszer van a fizetés, és a többi napot is élvezni kell" – magyarázta Cannes-ban a döntést.

„Ez a legjobb időszak"
„Azt mondják, ideges idők járnak, de egy nagy lószart. Ez a legjobb időszak a reklámiparban: végre nem feltétlenül az nyer, akinek a legtöbb pénze van" – tüzelte a hajnali tízes időpontban kókadozó kreatív ifjúsági válogatottat. Gyakorlati tanácsból már kevesebbet adott: a saját munkamódszeréről annyit mondott, hogy érzelemvezérelt emberként a kiváltandó érzésekből indul ki, nem abból, hogy hisztérikusan vicces vagy nagyon okosra dizájnolt munkát tegyen le. Emellett azt is fontosnak tartja, hogy a kreatívok értsék, mit akar az ügyfél és mit tud a márka, ne gyártsanak tetszőleges termékre ráhúzható anyagokat: szerinte ha a márkához passzoló insightot magyarázzák egy prezentáción, nem azt, miért hiperkreatív egy munka, konzervatívabb ügyfeleken is egy csomó minden átcsúszik. Emellett Drogáék próbálnak a jól elkapott – ahogy fogalmazott, önmagukat belendítő – ötletekre rátalálni, amelyek „nem  süllyednek el automatikusan, amint az ügyfél leáll a médiaköltéssel".

A márkás karitatív csapvíz és az ajándék élet
Okosságból Droga ennyit hozott magával New Yorkból, a tervezett hossz duplájára nyúló előadáson inkább ügynöksége eddigi legnagyobb projektjeit prezentálta, majd bezsebelte az értük járó tapsot. Bemutatta például a Marc Ecko dizájner ruhamárkájának készített első kampányt, amikor az Air Force One mását megépítve eljátszották és internetre lőtték az Air Force One graffitis megtaggelését, egy rakás ingyen médiamegjelenés mellett azt is elérve, hogy a Pentagon konkrétan megnézze, nem lett-e tényleg összespray-zve a gép, majd többször is nyilvánosan cáfolja a hírt.

{video|id=430|width=425|height=344}

A Steinlager nevű új-zélandi sör New York-i bevezetéséhez szintén meredek dologgal álltak elő: miután meggyőzték az ügyfelet arról, hogy a „nahát, itt egy sör a csodálatos Új-Zélandról" vonal nem fog működni, mert az amerikaiaknak lövésük nincs arról, hol van Új-Zéland, pont erre mentek rá: arra, hogy a szigeten annyira kevesen laknak, hogy ha valaki eljön, pótolni kell a helyét, nehogy lyuk legyen az országban. A versenyző Steinlager-ivók így azért versenyezhettek, hogy megnyerhessék Nick, a sör Amerikába költözött marketingvezetőjének életét – az állással, Nick barátnőjével és családjával együtt. A kis büdzsére kalibrált kampány ráadásul csak netet, indoort és mozit használt, tévét, rádiót vagy sajtót egyáltalán nem, de így is 70 ezer New York-i csinálta végig az alkalmasságát bizonyítani hivatott feladatokat. "Nem tudom, ez Amerikáról vagy a Steinlagerről mond-e el többet" - fűzte hozzá Droga prezentálás közben.




Miért Droga5?
David Droga hat testvérrel nőtt fel az ausztrál hegyekben, és az egyszerűség kedvéért dán származású anyja csak ennyit írt az alsónadrágjába, hogy ne keveredjen el mosás után: Droga 5. „Hallom a megfejtéseket arról, hogy az 5-ös az ügynökség nevében a bevonódáskeltés öt princípiuma volna, de ez az igaz történet. Ha az alsóimnak jó volt ez a név, a névjegykártyámra is jó lesz."

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.