Míg 2003-ban megközelítette az 54 milliárd forintot a repülőtéri illetékek nélkül számított IATA repülőjegy-forgalom Magyarországon, addig 2004-ben már csak 50 milliárdos, 2005-ben, a mélyponton pedig 48,7 milliárdos volt a forgalom. Ehhez képest a 2006-os 51 milliárd forintos értékesítés biztatónak tűnik. Sárdi Géza BSP system manager szerint a növekedésben közre játszhatott az is, hogy az utasok egy része visszapártol a fapadosoktól a hagyományos légitársaságokhoz, illetve egyre több légitársaság belép a magyar IATA ügynöki hálózatán keresztül történő értékesítésbe is. Az IATA rendszerében jelenleg 60 légitársaság szerepel Magyarországon, míg egy évvel ezelőtt csupán 55 ilyen volt. Az IATA-lokációk száma az utóbbi egy év során 269-rõl 276-ra nőtt. Egy jegy átlagos értéke (adók és illetékek nélkül) 89 115 forint volt. Az idehaza kiállított jegyek után beszedett adók összege meghaladja a 13 milliárd forintot. A lokációk számát tekintve a különböző GDS-ek sorrendje a következőképpen alakult 2006-ban: Amadeus 40,1%, Galileo 32,2%, Worldspan 24,8%, Sabre, 3%. Sárdi Géza kiemelte továbbá, hogy idén januártól hazánkban is havonta kétszer kell fizetniük az IATA által akkreditált ügynököknek az eladott jegyek után, Európa legtöbb országában eddig is ez volt a megszokott gyakorlat. Általánosságban javult a fizetési fegyelem, és tavaly nem került csődbe egyik ügynök sem. A jövőről szólva felhívta a figyelmet, hogy 2008. januárjától az összes IATA-tag légitársaságnál megszűnik a papírjegy, továbbá egyre több légitársaság vezeti be az új típusú, kétdimenziós kóddal ellátott (2M/bar-coded) beszállókártyát.
Tavaly újra nőtt Magyarországon a repülőjegy-forgalom
Két éve tartó csökkenés után, 2006-ban újra nőtt a magyarországi IATA repülőjegy-értékesítés.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.