Teltházas Magyar Turizmus Nap Pozsonyban

Március 21-én került sor Pozsonyban az idei Magyar Turizmus Napra, melynek témája Budapest és környéke 2.0 – vagyis újdonságok, érdekességek a fővárosból és környékéről.

A Magyar Turizmus Zrt. célja Budapest és környéke trendi arcának erősítése, a „megszokott” klasszikus városnéző programokon túl ötletadás a szlovák turisztikai szakma számára programkínálatuk bővítéséhez, és a szlovák sajtó figyelmének felhívása a fővárosunk és környéke nyújtotta programokra. 15 Budapest régióbeli szolgáltató képviselte személyesen kínálatát Pozsonyban: a Buddha Bar Hotel, a Szamos Gourmet Ház, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., a Magnolia Day Spa, a Vác és Rétság TDM szervezetei, a Bodor Major, az Espa Bio&Art Hotel**** Zsámbékról, a Thermal Hotel Visegrád****, a Patak Park Hotel****, az Aquincum Hotel*****, továbbá olyan közkedvelt családi programok gazdái, mint a Csodák Palotája, a Tropicarium és a Lázár Lovaspark.

A rendezvényre Pozsony egyik legelegánsabb szállodájában, a Sheraton Hotel Bratislava*****-ban került sor, nem véletlenül: a Duna-parti hotel szimbolikusan és fizikailag is összeköti Pozsonyt Budapesttel. 85 szlovákiai utazási irodai és sajtóképviselő fogadta el a meghívást, köztük az MTVA és a Szlovák Televízió magyar adásának stábjai is. Dr. Balogh Csaba nagykövet ünnepélyes megnyitóját követően Godár Ivett, a Magyar Turizmus Zrt. szlovákiai képviselője a szlovák beutazás tavalyi rekorderedményeit, Katona András, az MT Zrt. Budapest-közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóságának marketingmenedzsere pedig a fővárost és környékét mutatta be dinamikus prezentációjában.

Godár Ivett elmondta: a KSH adatai szerint 2012-ben 118 009 Szlovákiából érkező turista 261 829 vendégéjszakát töltött el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, ami a vendégek számában 11,9%, a vendégéjszakák tekintetében 10,8%-kal haladta meg az előző évben regisztrált eredményeket, ezzel a vendégéjszakák száma első alkalommal lépte át a 250 ezres határt. A szállodákban eltöltött vendégéjszakák száma ennél is kedvezőbb mértékben, 14,5%-kal nőtt.

A rendezvény vendége volt az évek óta Budapesten élő fiatal szlovákiai magyar filmszínésznő Kerekes Vica, aki elmesélte, milyen az ő szemével Budapest, mit jelent számára a város energiája és hangulata, melyek a számára kihagyhatatlan kedvenc helyszínek, miért kedveli fővárosunk trendi kínálatát, gasztronómiáját és mely, kevésbé ismert rejtekhelyeket fedezett fel. A prezentációkat és a sajtóbeszélgetést követően workshopra került sor a régió szolgáltatóival. A hivatalos program a szolgáltatók által felajánlott voucherek (spa és masszázskezelések, belépőjegyek, üdülések) kisorsolásával, majd magyaros ételek kínálásával, állófogadással folytatódott. A vacsorához az etyeki Rókusfalvy pincészet borait kóstolhatták meg a vendégek. A Szamos Marcipán jóvoltából pedig húsvéti marcipáncsomagnak örülhettek a szlovákiai résztvevők búcsúzáskor.

A rendezvény, a szolgáltatók visszajelzései alapján, számos hasznos tárgyalást, új partnereket és esetenként már konkrét üzletkötéseket is eredményezett, melyekkel a régió új arcának pozicionálását kívánják folytatni a szlovák piacon.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.