Tengeri hajóútra megy? Kerülje a nyilvános vécéket!

Ha hajóútra megy, és szeretné csökkenteni az út alatti megbetegedés kockázatát, kerülje el a hajó nyilvános vécéit - javasolja egy amerikai kutatók által készített tanulmány.

A kutatás ideje alatt összesen 1546 alkalommal ellenőrzött, véletlenszerűen kiválasztott 273 nyilvános vécének csupán 37 százalékát takarították egy nap legalább egyszer, a mosdóban vizsgált hat különböző tárgy közül pedig a vécéülőke bizonyult a legtisztábbnak. 275 alkalommal találkoztak a kutatók olyan mosdóval, ahol az azt megelőző 24 órában semmit sem takarítottak le, a legfelületesebben letisztított elem a pelenkázóasztal volt.

Philip Carling, a bostoni Carney Kórház kutatója szerint a nyilvános vécék ülőkéit, lehúzóit, a fülkékben lehelyezett fogódzkodókat és kilincseket, valamint a mosdóajtók belső kilincseit és a pelenkázó asztalokat a legtöbb hajón nem takarítják és fertőtlenítik kellő alapossággal. "Komoly esélye van annak, hogy az utas megmosott keze beszennyeződjön ahogy elhagyja a mosdót, hiszen a belső kilincseknek csupán 35 százalékát tisztítják naponta" - mutatott rá nyilatkozatában Carling, hangsúlyozva: egyedül a fertőtlenítés csökkentheti ezeket a kockázatokat. Mint arra Carling - a Cambridge-i Egészségügyi Szövetségben és a Tufts Egyetem orvostudományi intézetében dolgozó kollégáival együtt - a Clinical Infectious Diseases (Klinikai fertőző betegségek) című szaklapban rámutatott, a fertőtlenítés hiánya jelentősen növelheti a betegség, különösen az erősen fertőző norovírus okozta hasmenés és hányás kockázatát. Carling az utasoknak azt tanácsolja: csak akkor használják a hajók nyilvános vécéit, ha muszáj, inkább szappannal és vízzel mossanak kezet, mint alkoholos kézfertőtlenítőkkel, és legyenek tudatában annak, hogy a sokak által megérintett felületek betegségeket terjeszthetnek.

A kutatáshoz Carling és kollégái 46 egészségügyi dolgozót toboroztak, akik 2005 júliusa és 2008 augusztusa között zajlott hajóútjaikon minden nap ellenőrizték a véletlenszerűen kiválasztott, összesen 273 nyilvános mosdót. A hajók többsége amerikai kikötőkből indult és 82 százalékuk a legnagyobb öt hajótársaság járatai közül került ki. Az ellenőrzésekhez ultraibolya fényben világító, egyébként átlátszó, könnyen lemosható folyadékot fújtak a vizsgált felületekre, azután kézi ultraibolya lámpával ellenőrizték, hogy 24 órával később még mindig ott van-e a folyadék. (MTI)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.