Több külföldit csábítanának Bükre

A fürdőhely idén kiemelt figyelmet fordít a szlovák, a lengyel és az orosz beutazóforgalom növelésére. A belföldi vendégeket is érintő hír pedig az, hogy bővül a Bükfürdő Card elfogadói köre - írja a Termál Online.

A Vas megyei fürdőhely idei tervei között fontos szerepet kap, hogy tovább növeljék a külföldről érkező vendégeik számát. Ezen belül pedig az, hogy a hagyományos német és osztrák célpiacon kívül szélesebb körben ismert legyen Bükfürdő neve. A Turizmus Online arról ír, hogy a büki turisztikai szervezet a közelmúltban részt vett a pozsonyi Slovakiatour vásáron, ahol azt is próbálták felmérni, hogy miként tudnák népszerűsíteni az üdülőhelyet az északi szomszédunknál. A szlovák határhoz viszonylag közel fekvő Bükfürdőn tavaly a külföldi vendégéjszakák számának 6,5 százalékát adták a szlovákiai vendégek. Ez önmagában nem tűnik magasnak, de 20 százalékos emelkedést jelent a 2011-es adatokhoz képest.

A Büki Újság cikke szerint pedig a Bükfürdői Közhasznú Turisztikai Egyesület idén a lengyel és az oroszpiacon is jobban népszerűsítené a fürdőhelyet. (Az oroszországi vendégkör megcélzása új keletű trend a hazai termálfürdős településeknél. Hévízt szinte ellepték a keletről érkező vendégek, de tavaly már Hajdúszoboszló és Moszkva között is közlekedett egy charter repülőjárat, amivel több turnusban beteg orosz gyereke érkeztek a szüleikkel). A turisztikai egyesület Lengyelországban road show-t szervez, ahol az érdeklődők részletesebb információkat kaphatnak az itteni üdülési lehetőségekről.

Bükfürdő egyébként eddig sem állt rosszul a külföldi vendégek terén. A más országból érkezettek által eltöltött vendégéjszakák terén csak Budapest és Hévíz előzi meg a települést.

Az már a belföldi vendégeket is érinti, hogy település idei tervi között szerepel a Bükfürdő Card fejlesztése. A kártyával különféle kedvezményeket vehetnek igénybe az üdülőhelyen és a környező településeken, (sőt Ausztriában is) az egyesület tagjainál megszálló vendégek. A Büki Újság szerint a város legutóbbi képviselő-testületi ülésén azt szorgalmazták, hogy szélesebb körben lehessen kedvezményeket igénybe venni a kártyával. A polgármester pedig kiemelte azt, hogy akkor lenne igazán vonzó a kártya, ha agyógyfürdő jelentősebb kedvezményt adna a belépőjegyek árából a kártyabirtokosoknak.

Forrás: Termál Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.