Több pénz országmarketingre 2006-ban

Jövőre körülbelül fél milliárd forinttal több pénzből gazdálkodhat a Magyar Turizmus Rt. A társaság nem a központi költségvetésben elkülönített turisztikai célelőirányzatból (TC) kap magasabb összeget, hanem 2006-ban először, egy az EU-s jogharmonizáció jegyében született rendelkezés alapján visszaigényelheti az áfát.

Az Rt. az így befolyó teljes többletbevétellel külképviseletei és a regionális marketing igazgatóságai marketingre fordítható büdzséjét növeli a tavalyi évhez képest 6, illetve 15 százalékkal. A szervezet központi marketingkeretét mindössze 1 százalékkal emeli. A parlament tegnapi döntése alapján az Rt. 2006-ban az ideivel megegyező mértékben 4,5 milliárd forinttal részesül a TC-ből, ebből 2,9 milliárdot marketingre, 1,5 milliárdot működésre és 115 milliót egyéb költségeire fordít. Az Rt. tervezett működési költsége egyébként megegyezik az ez és a 2000. évivel. 2006-ban 300 millió forint bevételre számítanak készpénzben, és 520 millióra a szolgáltatók által nyújtott kedvezményekben. Az Rt. 2005-ös költségvetéséből fennmaradt forrásaiból és többletbevételeiből indít még egy évzáró marketingkampányt december elején: 3 hagyományos és 3 diszkont légitársaság fedélzeti magazinjában jelentet meg cikkeket Magyarországról, és december 20. és január 2-a között újra lejátszatja a műholdas csatornákon a hazánkról készült promóciós filmet. Az akció 140 millió forintból valósul meg. A Magyar Turizmus Rt. igazgatósága által november 24-én elfogadott 2006-os marketing terv számos ismétlődő elemet tartalmaz. A kiemelt küldőországok listája változatlan, és legfontosabb turisztikai termékeink továbbra is Magyarország, Budapest, Balaton, az egészségturizmus és a MICE maradnak. Jövőre az MT Rt. visszatér a tematikus év hagyományához. A belföldi marketingkommunikációban 2006 a Bor és Gasztronómia éve lesz, előkészítve ezzel a terepet a termék számára a későbbi nemzetközi népszerűsítésre. 2007-ben a lovasturizmus, természetjárás és a nemzeti parkok, 2008-ban pedig a világörökségi téma köré rendeződnek a társaság belföldi akciói. 2006-ban a marketingszervezet legfontosabb céljai között szerepel a turisztikai bevételek inflációt meghaladó 3-4 százalékos növelése 2005-höz képest. A kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák számának 3,2 százalékos gyarapodását irányozták elő. A külföldi hálózatot érintő változás jövőre, hogy az ITD Hungary-től és nagyrészt a Külügyminisztériumtól is függetlenül, önálló jogi személyként látja el feladatait a szervezet az egyes piacokon. A marketingterv teljes szövege jövő hét elején lesz olvasható a www.itthon.hu portálon, a szakmai oldalakon belül található Marketingterv menüpont alatt.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.