Több pénzből marketingel idén az MT Zrt.

Pénteken került aláírásra a Magyar Turizmus Zrt. idei támogatási szerződése. A szerződés értelmében az MT Zrt idén 5,2 milliárd forintból gazdálkodhat. Ebből mintegy 4 millárdot költhet marketing feladatokra.

Sok találgatás, szám és várakozás előzte meg a jeles aktust. Bánki Erik a Fidesz szakpolitikusa, a Sport- és Turizmus Bizottság elnöke legutóbb december 7-én jelentette be a „Fehér Házban” sebtében összehívott sajtótájékoztatón a jó hírt, mely szerint az MT Zrt. 2011-ben 6,5 milliárdból gazdálkodhat. Ehhez jött még a szervezet 720 milliós áfa-tartozásának állam általi rendezése. Minden jól haladt, még december végén is ott volt a remény a 6,5 milliárdos támogatás elnyerésére is, a gazdasági környezet azonban közbeszólt. 1,3 milliárd az összesen 250 milliárdot kitevő zárolások következtében egyelőre az „ország vászontarisznyájában” maradt.

A végül megadott 5,2 milliárd így is meghaladja a 2010-es 4,6 milliárdot. A Turizmus Online-nak nyilatkozó Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója elmondta: ha nem is tervek szerint a duplájával, de így is nagyságrendekkel - 50 százalékkal - többet költhetnek idén marketingre, mint tavaly. Az előző évektől eltérően 2011-ben százmilliós nagyságrendben költhet az MT Zrt. külföldi kampányokra is. A kampányok konkrét cselekvési terve kidolgozás alatt áll, mindenestre minden küldőpiacra többet tudnak szánni idén, hagyományosan nagy beutaztatóink - Németország, Ausztria, Egyesült Királyság valamint a Benelux államok - továbbra is kiemelt figyelmet kapnak.  

Szintén segíti a marketingszervezet külföldre irányuló promóciós tevékenységét a Budapest Airporttal, Hungexpóval, a Malévval kötött, valamint a Forma 1-es futamot bonyolító Hungaroring Zrt-vel aláírandó bartermegállapodás. Ezek további külföldi megjelenési lehetőségeket biztosítanak az ország turisztikai kínálata számára - tudtuk meg a vezérigazgatótól.

Ugyanakkor kiemelt figyelmet kap a belföldi turizmus elősegítése. Horváth Gergely elmondta: június 2-ától erőteljes belföldi kampányolás indul.

Az MT Zrt. továbbra is dolgozik működési költségeinek lefaragásán; idénre 10% fölötti megtakarítást könyvelhetnek, mely tovább csökkenhet, így jövőre a 2010-es 2,8 milliárd működésre fordított összegből 2 milliárd lehet. Mindezek mellett, amennyiben a gazdasági körülmények pozitív irányba változnak, az idén elvont összeg visszakerülhet az MT Zrt. kasszájába - tájékoztatott Horváth Gergely.   


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.