Tovább nőtt a SZÉP-kártya ügyfelek száma

Széchenyi Pihenő Kártyát (SZÉP-kártya) április elejéig 12.800 munkáltató 423 ezer dolgozója igényelt, a március 20-i adatokhoz képest az ügyfelek száma több mint 19 százalékkal nőtt.

 A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI kérdésére azt közölte, hogy április elején a három kibocsátó, az OTP Bank, a K&H és az MKB összesen 18.200 elfogadóhellyel rendelkezett. Március végén még 15 ezer volt.

Vasárnaptól már minden, a rendszerhez csatlakozott bank POS terminálján elfogadják a SZÉP-kártyákat, a technikai átállás folyamatos.

Az NGM egyelőre nem adott információt az Európai Unióval a cafeteria-rendszer elemeiről zajló egyeztetések tartalmáról és lehetséges kimeneteléről, mert azok jelenleg is folynak.

Az Európai Bizottság azt vizsgálja, hogy a béren kívüli juttatások új rendszere megfelel-e a vonatkozó, különösen a letelepedés és a szolgáltatásnyújtás szabadságára irányuló EU-s jogszabályoknak, és a változtatások részletes indoklását kérte a magyar hatóságoktól.

A SZÉP-kártya esetében a kártyakibocsátásnak a és felhasználásának szabályairól szóló rendeletben foglalt feltételrendszerét kérte a bizottság indokolni. Az Erzsébet-utalványnál pedig azzal kapcsolatban várt választ az EU, hogy az utalvány kibocsátása és forgalmazása korlátozza-e a piacot, és amennyiben igen, a korlátozás indokolt mértékű-e.

A kormányzat az írásos megkeresés kapcsán egyeztetéseket kezdeményezett a bizottság illetékes munkatársaival. Az ügy megoldása érekében az előkészítés során több alternatívát mérlegelnek - közölte az NGM.    

A minisztérium tájékoztatása szerint a SZÉP-kártya bevezetésével kapcsolatban a beérkezett kifogások leginkább az elfogadóhelyi hálózat kiterjedtségével, illetve a kártyák különböző szolgáltatók által telepített POS terminálokon történő elfogadásának nehézségeivel kapcsolatosak. Mivel a rendszer működtetése a kibocsátó vállalatcsoportok feladata, a technikai jellegű problémák megoldása elsősorban az ő felelősségük. Amennyiben szabályozási oldalról lenne szükség beavatkozásra, azt természetesen megtenné a tárca - közölték, de jelenleg ilyen jellegű problémát nem látnak.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.