Továbbra is a vendéglátás zseb a legnépszerűbb

A turizmus idei évre jellemző növekedési tendenciája a nyári hónapokban is folytatódik. A KSH által közölt első félévi vendégforgalmi adatok szerint 2013. január-június között a kereskedelmi szálláshelyet igénybe vevő vendégek száma (3,7 millió fő) majdnem 6%-kal, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma (9,1 millió éjszaka) közel 5%-kal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva. 

A beutazó turizmus továbbra is markánsan emelkedik: a külföldi vendégek számában (1,9 millió fő) 8,7%-os, az általuk eltöltött vendégéjszakák számában (5 millió éjszaka) pedig 7,8%-os növekedést regisztráltak a szálláshelyek.

2013 első félévében a belföldi vendégek száma (1,8 millió fő) kicsivel több, mint 3%-kal, a vendégéjszakák száma (4,1 millió éjszaka) pedig 1,6%-kal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. A kereskedelmi szálláshelyek bruttó szállásdíjbevételei 70 milliárd forintot (+9,1%) tettek ki a vizsgált időszakban. A külföldi vendégektől származó szállásdíjbevétel 10,4%-kal, a belföldiektől származó szállásdíjbevétel 6,6%-kal nőtt.

A belföldi turizmus motorja a SZÉP Kártya

A belföldi turizmus jó eredményeiben kulcsszereppel bír a SZÉP Kártya: júniusban 6,4 milliárd forintot, júliusban pedig közel 10 milliárd forintot költöttek el a kártyabirtokosok turisztikai és vendéglátóipari vállalakozásoknál. A három kártyakibocsátó vállalat már közel 50 ezer elfogadóhelyi szerződést kötött. Ez a több tízezer, döntően hazai, 80%-ban vidéki kkv a SZÉP Kártya bevezetése óta már közel 83 milliárd forint bevételhez jutott a kártya révén. A SZÉP Kártya bevételek hozzávetőleg 65%-a (54 milliárd forint) a vidéki elfogadóhelyeknél, míg 35%-a (29 Mrd Ft) a budapesti elfogadóhelyeknél keletkezett.

A KSH adatai alapján a kereskedelmi szálláshelyek idén júniusban realizált SZÉP Kártya bevétele 40%-kal haladta meg az Üdülési Csekk és a SZÉP Kártya tavaly júniusi együttes forgalmát. Jelenleg a szálláshelyek belföldi szállásdíj bevételeinek mintegy ötöde köszönhető a SZÉP Kártyának.

A SZÉP Kártya aktuális forgalmi adatai (2013. július 31-i állapot szerint)
Elfogadóhelyi szerződések száma  49 089 
Munkáltatói szerződések száma  21 897 
Kártyabirtokosok száma  858 114 
Társkártyák száma  19 111 
    
  2012. január-július 2013. január-július Összesen 2013. július 31-ig
Feltöltés (ezer Ft) 47 513 813 45 948 767 118 030 616
szálláshely (ezer Ft) 12 508 230 10 166 726 28 251 699
vendéglátás (ezer Ft) 27 567 841 29 141 375 72 420 725
szabadidő (ezer Ft) 7 437 739 6 640 667 17 358 191
Költés (ezer Ft) 17 165 960 38 554 614 82 627 577
szálláshely (ezer Ft) 4 216 993 7 283 515 17 373 157
vendéglátás (ezer Ft) 11 065 836 25 961 275 54 788 154
szabadidõ (ezer Ft) 1 883 130 5 309 952 10 466 395

Július végére mintegy 22 ezer munkáltató 860 ezer dolgozója rendelkezett SZÉP Kártyával. 2013 első hét hónapjában a kártyákra 46 milliárd forintot töltöttek fel, a költés pedig 38,5 milliárd forintot tett ki.

Továbbra is a vendéglátás zseb a legnépszerűbb, a feltöltések 63%-a erre érkezett. A szálláshely zsebre az összes feltöltés 22%-a, a szabadidő zsebre pedig a 14%-a jutott. A belföldi turizmus élénkítése érdekében a kormányzat nemrég úgy módosította a SZÉP Kártya szabályozását, hogy már nem csak szálláshely-szolgáltatásért, de gyógyfürdő- és strandbelépőért is lehet mindhárom zsebről fizetni. Az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. – az egyik SZÉP Kártya kibocsátó vállalat – adatai alapján a zsebek közötti átjárhatósággal nagyon sokan élnek, hiszen a vendéglátás zseb költéseinek negyede, a szabadidő zseb költéseinek pedig a harmada szálláshelyeken történik. Összességében a munkavállalók a SZÉP Kártyáikon lévő összeg 40%-át szálláshelyeken költik el.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.