A szegény halászfalu a Duna bal partján fekszik, 35 kilométerre Újmoldova városától, a Ciclau domb alján, ahol a régészek egy középkori templom alapjait ásták ki, és uniós finanszírozással nagy beruházásba kezdenek. A tervek szerint 12 millió euróból visszaépítik az egykori, 17 kilométer hosszú vasútvonalat, amely a Berzászka patak vonalát követi. Az egykoron Resicabányán gyártott gőzmozdony és kisvasút most nem fűrészárut, hanem turistavagonokat húz majd a festői környezetben.
A vonat csak része a terveknek, mert a felduzzasztott Duna víztükrére, távol a parttól, 30 házikó építenek fel, körülbelül 1,6 millió eurós költséggel. A 2014-re ígért beruházás átadását követően a bérlők-tulajdonosok egy hídon, vagy csónakkal közelíthetik meg a faházikókat.
Berzászka érdekessége, hogy a település már a bronzkorban létezett, de igazából a XVII. század végén népesült be aranymosókkal. A környéken szénbányák, üveggyár volt, és a lakosságot románok, horvátok, csehek, magyarok, szerbek, cigányok alkották, ma már csak cseh, cigány és szerb kisebbség maradt. Másik nevezetessége az 1419 után épült Drankó vára. A Duna felduzzasztásával a romok eltűntek, ám ha alacsony a vízállás, a kikötőből ma is látható egy falszakasz.