A világ harmadik legjelentősebb sporteseményének a közvetlen gazdasági hatása a szervező országok GDP-jének alig 0,2 százalékára tehetőek, ugyanakor a származtatott turisztikai és országimázs hatások hosszabb távon ennél jelentősebbnek bizonyulnak. Az EB hozzáadott értékét az osztrák iparkamara szakértői 640 millió euróra becsülik, amelyből elsősorban az üzletek és a turizmus profitál, továbbá az imázsértéket 300 milló euró értékűre taksálják. A SportEconAustria elemző cég 830 ezer ausztriai többlet-vendégéjszakát becsül az ausztriában zajló mérkőzések hatására, azonban az osztrákok utazási kedve az EB alatt várhatóan csökken: idén 20 százalékkal kevesebb repülőjegyet foglaltak, mint tavaly ugyanekkor.
Az MT Zrt. ausztriai külképviselete számos akciót (utcai promoció, infoscreen-kampány, újsághirdetések és nyereményjátékok) szervez, hogy minél több futballturistát, és a felhajtásban megfáradt osztrákot csábítson Magyarországra. Az EB jelentős kihívás a vendéglátóipar számára is, az egy időben koncentráltan megjelenő futballrajongók kiszolgálása nem könnyű feladat. Az EB 31 mérkőzése közül Bécs hétnek ad otthont. A császárvárosban létesített Fanzone egyszerre 70 ezer vendég fogadására alkalmas. A bécsi városháza előtti parkban 86 büfé biztosítja a vendéglátást, ahol az árusok - más egyéb mellett - 3 millió korsó sör, 230 ezer üveg bor és 60 tonna Leberkäse eladására készültek fel az elkövetkező hetekben. (Magyar Turizmus Zrt., Bécs)