Turizmus Magyarországon 2011

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) közelmúltban publikált 2011. évi előzetes adatai, valamint a Magyar Turizmus Zrt. által a magyar lakosság utazási szokásairól 2010 decemberében készült felmérés eredményei alapján az MT Zrt. elkészítette a Turizmus Magyarországon 2011 című, magyar és angol nyelvű statisztikai kiadványát.

A kiadványban bemutatásra kerül a KSH előzetes adatai alapján a turizmus Magyarország gazdaságában betöltött szerepe és a 2011. évi magyarországi belföldi és beutazó turizmus legfontosabb jellemzői:

  • a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalmának és bevételeinek alakulása országos szinten és a turisztikai régiókban,
  • a belföldi és a külföldi vendégforgalom aránya országosan és a turisztikai régiókban,
  • a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalmának szezonalitása,
  • a leglátogatottabb magyarországi városok listája,
  • a vendégforgalom alakulása küldőpiaconként a kereskedelmi szálláshelyeken és a szállodákban,
  • a különböző típusú kereskedelmi szálláshelyek kapacitásának, kapacitáskihasználtságának, vendégforgalmának és bevételeinek mutatói
  • Budapest, Balaton, az egészségturizmus és a hivatásturizmus 2011. évi főbb eredményei, valamint
  • a belföldi és külföldi utazók motivációi.

A statisztikák mellett a Magyar Turizmus Zrt. felmérése alapján részletesen ismertetésre kerülnek a magyar lakosság utazási szokásai:

  • az egy- és többnapos belföldi és külföldi utazások főbb jellemzői,
  • a belföldi és külföldi utazások aránya,
  • az egy- és többnapos belföldi utazások megoszlása turisztikai régiók és időpont szerint,
  • a többnapos belföldi utazások során igénybe vett információforrások, közlekedési eszközök és szálláshelyek, továbbá
  • a többnapos belföldi utazások fő motivációi.

A Turizmus Magyarországon 2011 című magyar nyelvű, előzetes adatokat tartalmazó kiadvány a Magyar Turizmus Zrt. www.itthon.hu > Szakmai oldalak > Letöltések > Turizmus Magyarországon oldalról, az angol változat a www.hungary.com > Market Intelligence > Tourism in Hungary oldalról tölthető le.
A kiadvány nyomtatott formában a Magyar Turizmus Zrt. Kutatási Irodájától igényelhető (1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113., telefon: (1) 488-8710, fax: (1) 488-8711, e-mail: kutatas@itthon.hu).


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.