Új vezetőt kapott Budapest turisztikai promóciója

Májusban tért haza németországi állomáshelyéről Sztojanovits Kristóf, aki négy és fél éven át vezette a Magyar Turizmus Zrt. német/svájci külképviseletét. Ő vette át júniustól a Magyar Turizmus Zrt. Budapest-közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóságának (BKD RMI) irányítását.

A Magyar Turizmus Zrt. kilenc turisztikai régióban működő regionális marketing igazgatóságai (RMI) a társaság központjával, a külképviseletekkel és a turisztikai szakmával való szoros együttműködésben látják el az adott régiót – belföldön és külföldön – népszerűsítő turisztikai marketingtevékenységet.

Míg az RMI-k marketingtevékenységének döntő része általában belföldre irányul, a BKD régió esetében a külföldre irányuló marketingtevékenységnek is rendkívüli jelentősége van tekintettel arra, hogy a Budapest-Közép-Dunavidék régió a legnépszerűbb turisztikai fogadóterület a külföldi vendégek körében. A kereskedelmi szálláshelyek külföldi vendégéjszakáinak több mint felét (59%-át) a BKD régióban regisztrálják. Ezen belül Budapest hazánk első számú turisztikai célterülete, a leglátogatottabb magyarországi város mind a belföldi mind a beutazó turizmus szempontjából. A külföldi vendégek közel 65%-a a fővárosba érkezik. A külföldi vendégéjszakák 57%-a (6,4 millió 2012-ben), a külföldiektől származó szállásdíj-bevételnek pedig mintegy 70%-a realizálódik Budapesten.

Fővárosunk és környéke tehát rendkívül fontos szerepet tölt be hazánk turizmusában, ezért az MT Zrt. is nagy hangsúlyt fektet a régió népszerűsítésére. A külföldre irányuló központi és régiós marketingtevékenység célja, hogy a hagyományos turisztikai vonzerők mellett Budapest megújult és világszínvonalú, trendi kínálatára is felhívják a figyelmet.
Az új RMI igazgató kiemelt feladata azon akciók koordinálása, amelyeket az MT Zrt. külképviseletei Budapesttel kapcsolatban bonyolítanak le.

A hagyományos turisztikai célpiacok mellett új, feltörekvő piacokon is elindult a nemzeti marketingtevékenység, ezek: az Arab-térség országai, a déli szomszédos országok, Brazília és India. Elsősorban a távoli küldőpiacokról érkező vendégek esetében tapasztalható általános vélemény, hogy magyarországi látogatásuk sokkal több kellemes élményt nyújtott nekik, mint amire számítottak. Ebből adódik a „Think Hungary – More than expected” (Magyarország – több, mint amit várt) szlogen, amely a külföldi promóció központi üzenete lesz.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.