A Magyar Turizmus Zrt. kilenc turisztikai régióban működő regionális marketing igazgatóságai (RMI) a társaság központjával, a külképviseletekkel és a turisztikai szakmával való szoros együttműködésben látják el az adott régiót – belföldön és külföldön – népszerűsítő turisztikai marketingtevékenységet.
Míg az RMI-k marketingtevékenységének döntő része általában belföldre irányul, a BKD régió esetében a külföldre irányuló marketingtevékenységnek is rendkívüli jelentősége van tekintettel arra, hogy a Budapest-Közép-Dunavidék régió a legnépszerűbb turisztikai fogadóterület a külföldi vendégek körében. A kereskedelmi szálláshelyek külföldi vendégéjszakáinak több mint felét (59%-át) a BKD régióban regisztrálják. Ezen belül Budapest hazánk első számú turisztikai célterülete, a leglátogatottabb magyarországi város mind a belföldi mind a beutazó turizmus szempontjából. A külföldi vendégek közel 65%-a a fővárosba érkezik. A külföldi vendégéjszakák 57%-a (6,4 millió 2012-ben), a külföldiektől származó szállásdíj-bevételnek pedig mintegy 70%-a realizálódik Budapesten.
Fővárosunk és környéke tehát rendkívül fontos szerepet tölt be hazánk turizmusában, ezért az MT Zrt. is nagy hangsúlyt fektet a régió népszerűsítésére. A külföldre irányuló központi és régiós marketingtevékenység célja, hogy a hagyományos turisztikai vonzerők mellett Budapest megújult és világszínvonalú, trendi kínálatára is felhívják a figyelmet.
Az új RMI igazgató kiemelt feladata azon akciók koordinálása, amelyeket az MT Zrt. külképviseletei Budapesttel kapcsolatban bonyolítanak le.
A hagyományos turisztikai célpiacok mellett új, feltörekvő piacokon is elindult a nemzeti marketingtevékenység, ezek: az Arab-térség országai, a déli szomszédos országok, Brazília és India. Elsősorban a távoli küldőpiacokról érkező vendégek esetében tapasztalható általános vélemény, hogy magyarországi látogatásuk sokkal több kellemes élményt nyújtott nekik, mint amire számítottak. Ebből adódik a „Think Hungary – More than expected” (Magyarország – több, mint amit várt) szlogen, amely a külföldi promóció központi üzenete lesz.
Forrás: Turizmus Online