Újra előtérbe kerülnek a hagyományos utazási irodák

A fogyasztók egyre gyakrabban fordulnak a hagyományos utazási irodákhoz a Brit Utazási Irodák Szövetsége (ABTA) legfrissebb adatai szerint.

2012-es felmérésük, a Consumer Travel Trends Survey úgy találta, hogy az elmúlt három évben jelentősen megnőtt az utazási ügynökökön keresztül lebonyolított foglalások száma. Ezzel egyidejűleg viszont drámai csökkenést mutatott az utasok önálló foglalásainak száma. A változás oka, hogy az utasok megrettenek az interneten elérhető információk és választási lehetőségek mennyiségétől, és egyre inkább aggasztja őket, hogy megfelelő módon védik-e majd fogyasztói jogaikat utazásuk során.

A hagyományos utazási irodákon keresztül lebonyolított külföldi foglalások aránya folyamatosan növekszik, míg 2010-ben csupán 17% volt, addig 2011-ben 25%, és 2012-ben pedig már 27%.

Eközben a fogyasztók közvetlen foglalásainak aránya a 2011-es 43%-ról 2012-re 27%-ra esett vissza.

A belföldi utak foglalásának százalékos aránya a hagyományos utazási irodáknál egy év alatt megduplázódott, bár a számok kisebbek.

Az Egyesült Királyságban a belföldi utak foglalásának mintegy 8%-a hagyományos utazási irodákon keresztül bonyolódott le 2011-ben, 2012-re ez a szám 13%-ra ugrott. Az egyénileg lefoglalt belföldi utak százalékos aránya 2011-ben 51% volt, idén ez 29%-ra csökkent.

A felmérések is azt mutatják, hogy az elmúlt 12 hónapban a megkérdezettek jobb véleménnyel voltak az utazási irodákról, mint korábban. A korábbi 30 helyett már 40%-uk értékeli nagyra az irodák szolgáltatásait.

Meglepő módon úgy tűnik, hogy a fiatal korosztály a legnagyobb rajongója az utazási irodáknak. A 15-24 év közöttiek körében igen népszerűek az utazási irodák szolgáltatásai.2011-ben még 30%-uk gondolta így, idén arányuk 45%-ra nőtt.

Több mint a fele (52%) ennek a korcsoportnak hisz abban, hogy az utazási irodák jók abban, hogy megtalálják azokat a szolgáltatásokat, melyekre szüksége lehet az utasoknak, ez a szám 2011-ben még 36%-on állt.

Victoria Bacon, az ABTA kommunikációs igazgatója elmondása szerint egyre inkább nyilvánvaló, hogy az emberek felismerik azokat az előnyöket, melyeket az utazási irodák kínálnak.

„Az internet fantasztikus tárháza lehet a választási lehetőségeknek, de a felmérések szerint az emberek számára sokkal megnyugtatóbb, és többre értékelik, ha személyesen szolgálják ki Őket.”


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.