2012-es felmérésük, a Consumer Travel Trends Survey úgy találta, hogy az elmúlt három évben jelentősen megnőtt az utazási ügynökökön keresztül lebonyolított foglalások száma. Ezzel egyidejűleg viszont drámai csökkenést mutatott az utasok önálló foglalásainak száma. A változás oka, hogy az utasok megrettenek az interneten elérhető információk és választási lehetőségek mennyiségétől, és egyre inkább aggasztja őket, hogy megfelelő módon védik-e majd fogyasztói jogaikat utazásuk során.
A hagyományos utazási irodákon keresztül lebonyolított külföldi foglalások aránya folyamatosan növekszik, míg 2010-ben csupán 17% volt, addig 2011-ben 25%, és 2012-ben pedig már 27%.
Eközben a fogyasztók közvetlen foglalásainak aránya a 2011-es 43%-ról 2012-re 27%-ra esett vissza.
A belföldi utak foglalásának százalékos aránya a hagyományos utazási irodáknál egy év alatt megduplázódott, bár a számok kisebbek.
Az Egyesült Királyságban a belföldi utak foglalásának mintegy 8%-a hagyományos utazási irodákon keresztül bonyolódott le 2011-ben, 2012-re ez a szám 13%-ra ugrott. Az egyénileg lefoglalt belföldi utak százalékos aránya 2011-ben 51% volt, idén ez 29%-ra csökkent.
A felmérések is azt mutatják, hogy az elmúlt 12 hónapban a megkérdezettek jobb véleménnyel voltak az utazási irodákról, mint korábban. A korábbi 30 helyett már 40%-uk értékeli nagyra az irodák szolgáltatásait.
Meglepő módon úgy tűnik, hogy a fiatal korosztály a legnagyobb rajongója az utazási irodáknak. A 15-24 év közöttiek körében igen népszerűek az utazási irodák szolgáltatásai.2011-ben még 30%-uk gondolta így, idén arányuk 45%-ra nőtt.
Több mint a fele (52%) ennek a korcsoportnak hisz abban, hogy az utazási irodák jók abban, hogy megtalálják azokat a szolgáltatásokat, melyekre szüksége lehet az utasoknak, ez a szám 2011-ben még 36%-on állt.
Victoria Bacon, az ABTA kommunikációs igazgatója elmondása szerint egyre inkább nyilvánvaló, hogy az emberek felismerik azokat az előnyöket, melyeket az utazási irodák kínálnak.
„Az internet fantasztikus tárháza lehet a választási lehetőségeknek, de a felmérések szerint az emberek számára sokkal megnyugtatóbb, és többre értékelik, ha személyesen szolgálják ki Őket.”