Uniós visszaesés, feljövő kelet-európai és amerikai küldőpiacok

2006-ban november végéig a kereskedelmi szálláshelyeken a külföldi és a belföldi vendégek által eltöltött éjszakák együttes száma 4%-kal csökkent az egy évvel korábbi időszakhoz viszonyítva – derül ki a KSH által tegnap közzétett legfrissebb kereskedelmi szálláshelyek forgalmát összegző kimutatásából.

Január elejétől november végéig a hazai kereskedelmi szálláshelyekre 3,1 millió külföldi vendég érkezett, akik 9,4 millió vendégéjszakát töltöttek el. A vendégek száma 6, a vendégéjszakák száma 9%-kal csökkent a szálláshelyeken 2005 azonos időszakához képest. A visszaesés – január kivételével – az időszak minden hónapjára jellemző volt. Az Európai Unió országaiból érkezett vendégek 11%-kal kevesebb éjszakát töltöttek el a szálláshelyeken, mint 2005 első tizenegy hónapjában. A legjelentősebb küldő országok közül Németországból, Hollandiából, Olaszországból és Nagy-Britanniából érkező állampolgárok vendégéjszakáinak száma 12–17%-kal csökkent, az Ausztriából érkezők vendégéjszakáinál a mérséklődés 3% volt. Az Amerikai Egyesült Államok állampolgárai 6, az Ukrajnából és az Oroszországból érkező vendégek 9, illetve 32%-kal több éjszakát töltöttek a szálláshelyeken a megelőző év azonos időszakához képest. A vizsgált időszakban a kereskedelmi szálláshelyeken 3,5 millió belföldi vendéget regisztráltak, akik 8,7 millió vendégéjszakát töltöttek el. Mindkét adat 3%-kal haladta meg az előző év azonos időszakában mérteket. A szállodák belföldi forgalma 8, a vendégéjszakák száma 9%-kal több vendégéjszakát mértek, ami az öt-, a négy- és a háromcsillagos egységekben jelentkező bővülésnek volt köszönhető. A szállodák átlagosan 49%-os szobakihasználtsággal működtek a megfigyelt időszakban, ami megegyezett az elmúlt év azonos időszakában elért foglaltsággal. A kereskedelmi szálláshelyek összesen 214 milliárd forint bruttó árbevételt értek el a fenti időszakban, ez folyó áron 5%-os növekedésnek felel meg. Az összes árbevétel több mint fele (57%-a) szállásdíjakból származott. 2006. január–novemberben a kereskedelmi és magánszálláshelyeken több mint 12 milliárd forint értékben fizettek üdülési csekkel a vendégek.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.