Utazás Kiállítás összegzése: megoszlanak a vélemények

Van, aki elégedett a négy napos szereplésével, van aki kevésbé, többen csökkenő érdeklődésről számoltak be. Mások drágállják a vásári szereplés árát.

Málta Idegenforgalmi Hivatalától megtudtuk, számukra elsődlegesek a partnerekkel való találkozások. Vásáron történő részvételük kevésbé függ a nagyközönségi mozgástól, mely érezhetően lecsökkent. Mindenesetre akik a közönség soraiból mégis felkeresik a máltai standot, azok konkrét elképzelésekkel fordulnak hozzájuk, nem csupán katalógust gyűjtenek. Kiderült, az egyébként nem túl messze fekvő Málta a Malév leállása miatt nem üzemel megfelelő charter kapacitással. Tárgyalások folytak a kieső járatok pótlására, de egyelőre még nem jutottak ötről a hatra. Az Air Malta ugyan idén is menetrend szerint közlekedik majd a nyári időszakban április 6-tól heti két járattal, nagyobb befogadóképességű géppel. Idén a 180 férőhelyes Airbus A320-as repüli az útvonalat.

Tatár György, a szallodak.hu igazgatója szerint a szakmai partnerek miatt érte meg idén részt venni az Utazás Kiállításon. Ennek tudatában azonban kérdéses lehet a jövőbeni részvétel, mivel partnereikkel egyéb fórumon is megtalálják egymást. Mint elmondta, a szallodak.hu-nak külön online managert kellett felvennie, hogy kezelje egyebek mellett azt a több száz szállodát, amelyik jelenleg is szeretne bekerülni a portál kínálatába. Hasonlóan a többi megkérdezettünkhöz Tatár is felrója a nagyközönségi látogatók évről-évre csökkenő számát standjukon. De árulkodó az is az igazgató szerint, hogy a pár évvel ezelőtti 3 pavilonból mára 1 maradt, ahol a csecsebecse árustól a legnagyobb utazási irodai standig ma már minden egy fedél alatt van. Emiatt nem csoda a visszaesés a kiállítói oldalon. Mint online szállásfoglalással foglalkozó vállalkozás vezetője, Tatár György nehezményezte, hogy a tervekkel ellentétben mégsem volt egy külön online szekció, holott a „műfaj” erőteljesebb megjelenését indokolná, hogy az internetes foglalások és utazási csomagok összeállítása már rég nem a jövő, hanem a jelen.

A legattraktívabb stand címét elnyerő indulhatunk.hu képviseletében Parányi Petra szakmai partnereikkel való találkozás szempontjából emelte ki a vásár jelentőségét. Az Utazáson történt megjelenésük – bár még korai pontos számokról beszélni – hozzájárult a foglalások növekedéséhez, az eladások mértéke szintén nőtt. Több új szálloda is kapcsolatba került velük az elmúlt héten – tudtuk meg.

Szintén a szakmai partnerekkel való találkozás fontosságát emelte ki a Green Travel részéről Iglódi László. Ebben a tekintetben bejöttek az 50 szállodai partnerrel megjelent Green Travel számításai. Hasonlóan pozitívan értékeli Iglódi a nagyközönségi érdeklődést. Mint mondta hagyományosan jól teljesítő desztinációik – Törökország, Görögország – iránt ez alkalommal is nagy volt az érdeklődés, mely a foglalások növekedésében is megjelent. Terveik szerint jövőre is megjelennek az Utazáson.

Ez  volt a Sun & Fun Holidays 3. kiállítása, egyben a cég most ünnepli megalakulásának 3. évfordulóját. A kiállítás sikeresen zárult számukra, nagyjából annyi foglalást készítettek, mint tavaly, ugyanakkor örömmel tapasztalták, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a cég iránt. Egyre gyakrabban keresik célzatosan termékeiket,  sokan barátaik, ismerőseik ajánlására keresik az irodát. Korábban velük utazó utasok térnek vissza. A kiállításon az érdeklődés középpontjában egyértelműen Törökország állt, de visszatért az utazási kedv Tunézia és Egyiptom tekintetében is. Az eddigiek alapján úgy látják, a nyári szezonra vonatkozó tervek teljesíthetők.

„Nagyjából hasonló érdeklődést tapasztaltunk a kiállításon, mint tavaly, és az utaslétszám is hasonlóképp alakult. A csütörtök erősebb, a péntek gyengébb volt, mint 2011-ben. Ebben nyilván közrejátszott az is, hogy csütörtökön sokan jöttek be ingyenes meghívóval - bár közülük nem mindenki volt szakmai látogató. Érezhető tendencia volt, hogy sokan érdeklődtek konkrét termékek iránt. Szerintem a belépőjegyek árát le kellene vinni 1000 forint körüli összegre, így kellene vonzóbbá tenni a kiállítást az internet korában. És nem ártana még többet reklámozni a rendezvényt. Egyébként valószínűleg jövőre is ott leszünk az Utazás kiállításon” - közölte kérdésünkre Jakócs Áron, a Robinson Tours ügyvezetője.

Miskolc képviseletében Bodnár Krisztina arról számolt be, hogy a vásári érdeklődés évről évre esik vissza, a standok egyre kisebbek lesznek. Ugyanakkor a vásár hatása még összegzésre vár. Mindenesetre a péntek és a szombat forgalma jónak mondható. A borsodi megyeszékhely jövőre is meg kíván jelenni az Utazáson, de többet a megjelenésükre nem kívánnak áldozni. Szerinte lehetne az árképzés egy kicsit rugalmasabb.

A szegedi Tourinform vezetője, Ács Szilvia sikeresebbnek látja idei szereplésüket, mint az elmúlt pár évben. Náluk főleg a nagyközönségi látogatókból akadt több, konkrét elképzelésekkel érkeztek. Érdeklődés mutatkozott az aktív turizmus iránt, melyet a Tisza vagy a kerékpáros infrastruktúra biztosít. Újabb szakmai partnerük idén nem lett. Ugyanakkor ők is úgy vélik, van hova fejleszteni a vásárt mind a helyek kiosztása, mind pedig az árképzés terén.

A hajdúszoboszlói TDM-szervezet vezetője Kabály Zsolt tapasztalatai szerint az érdeklődők sokkal célzottabban keresték fel standjukat, ahol 10 pultnál 17 szolgáltató jelent meg. Különösen nagy volt az érdeklődés a Hungarospa illetve az Aquapalace iránt. Hasonlóan nagy érdeklődésre tartottak számot a rendezvények, mint például az idén első alkalommal megrendezésre kerülő Húsvéti Fesztivál, vagy az április végi strandnyitás. Jövőre szintén megjelennek a vásáron mint az ország 3. legnagyobb turisztikai desztinációja.  


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.