Hol lehet kártyával fizetni Zadarban?

Külföldre utazó honfitársaink egyre nagyobb arányban használják bankkártyájukat nyaralásuk idején, hiszen a kártyás vásárlás nem csak átláthatóbb, hanem biztonságosabb és kényelmesebb is, mint a készpénzes fizetés.

A MasterCard.hu/utazas oldala 2012 áprilisa óta segíti az utazókat abban, hogy a különböző utazási célpontokon milyen bankkártyás fizetési lehetőségek vannak. Az oldalon fellelhető adatok a kártyabirtokosok tapasztalatai alapján folyamatosan frissülnek. A honlapon eddig több mint 3 200 utazó osztotta meg összesen 109 országban szerzett tapasztalatait. A külföldi utazást tervezők így értékes és hiteles információt kaphatnak, eligazodásukat 179 országonkénti és 41 régiós infografika is segíti.

A visszajelzések alapján a kártyahasználat feltételei a skandináv országokban, Izlandon és Luxemburgban a legkedvezőbbek, míg az utazóknak főleg Ukrajnában és Moldovában kell jelentősebb mennyiségű készpénzzel készülniük, ezekben az országokban ugyanis kevésbé megoldható a bankkártyás fizetés.

A magyarok körében az egyik legnépszerűbb célpontról, Horvátországról igen nagy számú visszajelzés érkezett az oldalhoz: az értékelések szerint az országban könnyen található olyan szállás, étterem, ahol elfogadják a bankkártyát. A hozzászólók mintegy 80%-ának visszajelzése szerint ATM-et is egyszerű találni. A nagyobb üzletekben általában vannak olyan pénztárak, amelyeknél kizárólag bankkártyával lehet fizetni, így érdemesebb ezeket választani, ha nem szeretnénk sok időt tölteni sorban állással. 

Zadarban például csak a parkoló automatához és a kis pékségekben kell készpénz, Korculában pedig még a legkisebb szuvenír boltban is elfogadják a kártyát, a belvárosban pedig nagyjából 50 méterenként található egy ATM.

Az oldalon bőven találhatók érdekességek a világ sok más tájáról is: az egyik utazó szerint „Kanadában volt olyan üzlet, ahol vásárlás előtt megkérdezték, szeretnék-e készpénzt is felvenni, mert azt is meg tudják oldani,” egy másik utastól Indonéziában „a zöldségpiacon is volt, aki megkérdezte, hogy akar-e kártyával fizetni”. Volt rá példa, hogy Jeruzsálem óvárosában, egy helyiek által látogatott, három asztalos humusz-étteremben is elfogadtak kártyát. Reykjavíkban pedig a legkisebb sarki hot-dog árusnál is természetesnek vették a kártyás fizetést.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.