Nem hagyják magukat az utazási irodák

22 tour-operátor és egy charter légitársaság közös kampányt indított május 17-én a biztos nyaralásért. Az akció célja, hogy az utazási döntések szempontjából legnépszerűbb időszakban ráirányítsák az utazók figyelmét, milyen előnyökkel jár, ha profi utazásszervező szolgáltatásait veszik igénybe.

A Felszállás programot a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) és a Travel Service chartercég indította útjára a Turizmus kft. közreműködésével. A kampányt felvezető sajtótájékoztatón Molnár Gabriella, a MUISZ elnöke kiemelte, hogy jelenleg 1160 bejegyzett utazási iroda van Magyarországon. Közülük 250-et tömörít a szövetség, és ők bonyolítják a hazai szervezett idegenforgalom 85%-át, évi 180-190 milliárd forintot. Évente egymillió honfitársunk veszi igénybe utazási irodák szolgáltatását.

Molnár Gabriella arra is felhívta a figyelmet, hogy a hatóságok tehetetlennek tűnnek az utóbbi időben újra elharapódzott feketeszervezés ellen, ezért is volt szükség a szakmai összefogásra és a Felszállás! kampány elindítására.

A programban résztvevő irodák és a légitársaság összesen 3,5 millió forintot adott össze a kampányra. A szakemberek kiemelik, hogy egy utazási iroda igénybevétele nem feltétlenül drágítja az utazást, de megoldást jelenthet a legtöbb olyan problémára, amely az elmúlt években sok ezer magyar utas nyaralását tette tönkre. A személyre szabott figyelem, a szakszerű tanácsadás, a jogbiztonság, vagy a charterjáratokkal szervezett nyaralás kényelme és biztonsága mind olyan elemek, amit csak egy Magyarországon hivatalosan regisztrált utazási iroda tud nyújtani – emlékeztetnek a szervezők.

A május 17-én induló és egészen június végéig tartó Felszállás! elnevezésű tájékoztató és szemléletformáló kampány 22 utazási iroda és egy kimondottan az utazási irodák igényeire szabott, 30 repülőgépből álló flottát üzemeltető chartercég összefogásával és közös fellépésével jött létre. A kampány egyik hangsúlyos terepe a közösségi média és a www.felszállás.hu honlap, melynek szlogenje: „Utazás profikkal”. A kampány oldalát intenzív média megjelenésekkel és nyereményjátékokkal is népszerűsítik majd.

A MUISZ a Felszállás!-kampány segítségével a nem várt kellemetlenségektől szeretné megkímélni az utazókat. A www.felszállás.hu és a www.facebook.com/felszallas oldalakon az érdeklődők választ kaphatnak arra, hogy miért éri meg utazási irodához fordulni egy-egy utazás megszervezésekor.

A tájékoztató kampány elsődleges célja, hogy az utazók elkerülhessék a saját kárukra kötött kompromisszumokat és biztonsággal tudjanak dönteni arról is, mikor előnyös saját kezükbe venniük utazásuk szervezését és mikor járnak jobban, ha tapasztalt szakértőre bízzák magukat. Németországban az ottani utaztatói szövetség évek óta sikeresen szólítja meg hasonló kampánnyal az utazókat.

Ennek tapasztalatai is bátorították a MUISZ és a kampányhoz csatlakozó irodákat, hogy az utazásszervezés különféle megoldásainak előnyeiről és kockázatairól széles körben tájékoztassák az utazókat, akik közül sokan igénylik az irodák által nyújtott szolgáltatások kényelmét és biztonságát.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.