A Felszállás programot a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) és a Travel Service chartercég indította útjára a Turizmus kft. közreműködésével. A kampányt felvezető sajtótájékoztatón Molnár Gabriella, a MUISZ elnöke kiemelte, hogy jelenleg 1160 bejegyzett utazási iroda van Magyarországon. Közülük 250-et tömörít a szövetség, és ők bonyolítják a hazai szervezett idegenforgalom 85%-át, évi 180-190 milliárd forintot. Évente egymillió honfitársunk veszi igénybe utazási irodák szolgáltatását.
Molnár Gabriella arra is felhívta a figyelmet, hogy a hatóságok tehetetlennek tűnnek az utóbbi időben újra elharapódzott feketeszervezés ellen, ezért is volt szükség a szakmai összefogásra és a Felszállás! kampány elindítására.
A programban résztvevő irodák és a légitársaság összesen 3,5 millió forintot adott össze a kampányra. A szakemberek kiemelik, hogy egy utazási iroda igénybevétele nem feltétlenül drágítja az utazást, de megoldást jelenthet a legtöbb olyan problémára, amely az elmúlt években sok ezer magyar utas nyaralását tette tönkre. A személyre szabott figyelem, a szakszerű tanácsadás, a jogbiztonság, vagy a charterjáratokkal szervezett nyaralás kényelme és biztonsága mind olyan elemek, amit csak egy Magyarországon hivatalosan regisztrált utazási iroda tud nyújtani – emlékeztetnek a szervezők.
A május 17-én induló és egészen június végéig tartó Felszállás! elnevezésű tájékoztató és szemléletformáló kampány 22 utazási iroda és egy kimondottan az utazási irodák igényeire szabott, 30 repülőgépből álló flottát üzemeltető chartercég összefogásával és közös fellépésével jött létre. A kampány egyik hangsúlyos terepe a közösségi média és a www.felszállás.hu honlap, melynek szlogenje: „Utazás profikkal”. A kampány oldalát intenzív média megjelenésekkel és nyereményjátékokkal is népszerűsítik majd.
A MUISZ a Felszállás!-kampány segítségével a nem várt kellemetlenségektől szeretné megkímélni az utazókat. A www.felszállás.hu és a www.facebook.com/felszallas oldalakon az érdeklődők választ kaphatnak arra, hogy miért éri meg utazási irodához fordulni egy-egy utazás megszervezésekor.
A tájékoztató kampány elsődleges célja, hogy az utazók elkerülhessék a saját kárukra kötött kompromisszumokat és biztonsággal tudjanak dönteni arról is, mikor előnyös saját kezükbe venniük utazásuk szervezését és mikor járnak jobban, ha tapasztalt szakértőre bízzák magukat. Németországban az ottani utaztatói szövetség évek óta sikeresen szólítja meg hasonló kampánnyal az utazókat.
Ennek tapasztalatai is bátorították a MUISZ és a kampányhoz csatlakozó irodákat, hogy az utazásszervezés különféle megoldásainak előnyeiről és kockázatairól széles körben tájékoztassák az utazókat, akik közül sokan igénylik az irodák által nyújtott szolgáltatások kényelmét és biztonságát.