V4 turisztikai csúcstalálkozó Prágában

A Visegrádi Országok soros cseh elnökségének keretében, Prágában rendezték meg a négy ország – Csehország, Szlovákia, Lengyelország és Magyarország – turisztikai csúcstalálkozóját, amelyen a V4-ek turisztikai marketingszervezeteinek vezetői is részt vettek, február 13-14-én. A tárgyalások során a Visegrádi Négyek 2012. évi turisztikai marketingtervének aláírása mellett, jegyzőkönyvben rögzítették a tagországok Európai Turisztikai Bizottságon (European Travel Commission, ETC) belül folytatott közös turisztikai tevékenységére vonatkozó irányelveket. A magyar delegációt Dr. Szöllősi László, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára vezette. A turisztikai marketingszervezetek megbeszélésein a Magyar Turizmus Zrt. részéről Horváth Gergely vezérigazgató vett részt, aki az Európai Turisztikai Bizottság korábbi felkérésének eleget téve, a V4 országokat képviseli az ETC Igazgatóságában, a 2012-2013-as időszakban.

A prágai találkozó során a delegáció tagjai elégedettségüket fejezték ki a V4 országok turisztikai együttműködésével kapcsolatban, amely a The European Quartet – One Melody (Európai négyes-közös dallam) márkanév alatt 2003 óta folyik sikeresen. Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia turisztikai együttműködésének fő célja az, hogy összehangolt munkával és a rendelkezésre álló források egyesítésével közösen népszerűsítsék a közép-európai régió turisztikai kínálatát mind szélesebb körben, elsősorban a tengerentúli piacokon.

A négy ország turisztikai vezetői értékelték az ágazatban történt fejlesztéseket, megosztották tapasztalataikat a jelenlegi gazdasági helyzetről saját országuk vonatkozásában, továbbá megvitatták – a turisztikai kapcsolataik továbberősítése érdekében kötött – együttműködésük jövőbeli lehetőségeit. A szakemberek áttekintették a statisztikai adatokat és turisztikai trendeket, továbbá turizmuspolitikai és törvényhozási kérdéseket is érintettek. A találkozó során megvitatták a 2013 utáni időszakra vonatkozó pénzügyi keretfeltételeket a négy ország együttműködési lehetőségeinek vonatkozásában.

A turizmusnak a V4 országok gazdaságában betöltött kiemelt szerepére való tekintettel, a tagországok illetékes minisztériumai – Regionális Fejlesztési Minisztérium, Csehország; Nemzetgazdasági Minisztérium, Magyarország; Sport és Turizmus Minisztérium, Lengyelország; Közlekedési, Építési és Regionális Fejlesztési Minisztérium, Szlovákia – a következő lépésekről állapodtak meg:

  • A tagországok, rendszeres időközönként megvalósuló találkozóik keretében továbbra is megosztják egymással a turisztikai tevékenységükkel és a legújabb turisztikai fejlesztésekkel kapcsolatos információkat, valamint tovább erősítik együttműködésüket.
  • A V4 országok Európai Turisztikai Bizottsági (European Travel Commission, ETC) tagságával kapcsolatban a szakemberek megállapodtak, hogy egyéni marketingaktivitásaikat egyeztetik és összehangolják, továbbá közös akciókat hajtanak végre annak érdekében, hogy megsokszorozzák a Visegrádi Országok közös marketingstratégiájából származó előnyöket az ETC tevékenységén belül a megcélzott piacokon.
  • A turisztikai együttműködés keretében közös marketingterveket dolgoznak ki, és együttesen szerveznek marketingakciókat a tengerentúli és a harmadik távoli piacokon annak érdekében, hogy növeljék a Visegrádi Országokba irányuló beutazó turizmust ezekről a küldőpiacokról.
  • A tagországok fokozzák turisztikai megjelenésüket Kínában, Japánban, az USA-ban és Oroszország ázsiai területén, továbbá folytatják közös promóciós tevékenységüket az új, ázsiai és dél-amerikai piacokon: Indiában és Brazíliában. A 2011-ben, Kassán aláírt megállapodás jegyében megkezdik a közös promóciós tevékenységet Tajvanon.
  • A négy ország képviselői megegyeztek a közös weboldal www.european-quartet.com és annak nyelvi mutációinak – angol, japán, kínai, orosz és a portugál nyelv brazíliai változata – megújításához szükséges munkálatok elvégzéséről, valamint a portálok tartalmának rendszeres frissítéséről.
  • A V4 országok turisztikai szakemberei abban is megállapodtak, hogy a szakmai kommunikációs tevékenységük mellett lakossági kommunikációt is folytatnak, és ennek megfelelően módosítják marketingkommunikációs eszközeiket. Ennek keretében nyomtatott médiafelületeket és a közösségi médiát felhasználva reklámkampányokat bonyolítanak le Kínában, Japánban és Indiában a 2012. évi költségvetésük 14%-ából.

A B2B kommunikáció részeként elkészült a V4-ek közös, szakmai kiadványa, amely a Visegrádi Országok rövid ismertetése mellett az egyes tagországok, illetve a Visegrádi Négyek küldőpiacainak 2010. évi statisztikai adatait tartalmazza.

A tagállamok, a 2012. marketingterv szerint idén 402 ezer eurót fordítanak a Visegrádi Országok közös promóciójára, a közös programok lebonyolítására.

A találkozón Dr. Szöllősi László helyettes államtitkár ismertette a magyar turizmuspolitika elmúlt egy évének legfontosabb eredményeit. Ennek keretében bemutatta a Széchenyi Pihenő Kártya új rendszerét, valamint a készülő, turizmusról és vendéglátásról szóló törvény főbb tartalmi elemeit. A helyettes államtitkár méltatta a V4 együttműködés keretében elért eddigi eredményeket, kiemelve a térségünktől távol eső országokban folytatott közös akciók jelentőségét. Üdvözölte a további nyitást a brazil és az indiai piac felé. Elmondta, hogy az internet és a hozzá kapcsolódó technológia fejlődése, a közösségi oldalak szerepének erősödése miatt fontos előrelépés, hogy az idei marketingtervben már szerepelnek közösségi média kampányok, amelyek előkészítését épp a magyar turisztikai marketingszervezet kapta feladatul. A továbblépésről szólva Szöllősi László hangsúlyozta a négy ország közös adottságaira épülő termékfejlesztés, valamint a közös brand építésének jelentőségét.

A Visegrádi Országok turisztikai együttműködésében Magyarország szerepét erősíti továbbá az is, hogy Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója december elején elfogadta az Európai Turisztikai Bizottság felkérését arra vonatkozóan, hogy képviselje a közép-európai országokon belül a V4 országokat az ETC Igazgatóságában.

A Visegrádi Országok marketingszervezeteinek megbeszélésén Horváth Gergely prezentáció keretében ismertette az Európai Turisztikai Bizottság és a Visegrádi Négyek együttműködési lehetőségeit. A négy ország nemzeti turisztikai marketingszervezeteinek vezetői megerősítették szándékukat arra vonatkozóan, hogy összehangolják az ETC tagság keretében folytatott kommunikációs tevékenységüket és marketingaktivitásaikat. Annak érdekében, hogy a tagországok kihasználják az együttműködésükből és az együttes turisztikai megjelenésből származó előnyöket a V4 célpiacain – Oroszország, USA, Japán, Kína, India, Brazília és Tajvan – az ETC által szervezett promóciókban közösen vesznek részt. Ezen kívül közös statisztikai adatgyűjtéssel, valamint a turisztikai statisztikai adatok és kutatások együttes értékelésével is hozzájárulnak a közös marketingstratégiában rejlő lehetőségek kiaknázásához. Jegyzőkönyvben rögzítették továbbá azt is, hogy a négy ország turisztikai vezetői a V4-es találkozók során folyamatosan megosztják egymással az Európai Turisztikai Bizottságon belül tervezett, illetve megvalósított egyéni marketingakcióikat. Együttműködnek a turisztikai strukturális alapok programozásában, beleértve a turisztikai oktatás területét is, továbbá a Visegrádi Országok régiójának fejlesztését célzó források felhasználását illetően is egyeztetnek.

A Visegrádi Országok turisztikai együttműködésében kiemelt szerepet kap a négy ország közös adottságaira épülő termékfejlesztés, valamint a közös márkaépítés. Ennek keretében a tagországok önálló munkacsoportként, közös turisztikai termékek kialakításával kívánnak hozzájárulni az Európai Turisztikai Bizottság és az Európai Bizottság azon törekvésének sikeréhez, mely az európai turisztikai márka népszerűsítését tűzte ki céljául.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.