Változik a MUISZ Titkárság postacíme

A Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége értesít mindenkit, hogy postafiók címét 2009. március 31-el megszünteti, és postacíme 2009. január 20-tól 1123 Budapest Jagelló út 1-3-ra változik.

Hogyan változott a szponzorok elismertsége? Mennyire voltak a médiafigyelem középpontjában? Mivel próbálkoztak a legnagyobbak a legnagyobb sportesemény kapcsán? Adidas, Johnson & Johnson, McDonald's, Nike, Panasonic, Samsung reklámok és a kommunikációval eddig elért eredmények.

Kína a maga 1,3 milliárd lakosával eleve vonzó piac a multinacionális vállalatok számára, az olimpia közvetített percei közé való bekerülésért pedig óriási csatákat vívtak a cégek. Olyannyira, hogy a pekingi központú CSM piackutató szerint a vizsgált hatvanhárom olimpiai szponzor- és patnercég összesen 4 és 6 milliárd dollár közötti összeget költött el olimpiai kampányokra, amik közül számos kifejezetten a kínai lakosság számára készült. 

A McDonald’s például az „I’m lovin’ it" szlogenjét átírta „when China wins"-re. A Nike a kínai gátfutó sztárt, a sérülésére hivatkozva visszalépő Liu Hsziangot a külön róla készült reklám mellett a „Courage" szpotjába is is bevetette, míg az Adidas „Together impossible is nothing" szép reklámfilmjében tengernyi kínait láthatunk mintegy „támogatói háttérként” szerepeltetve.

 A YouGov Polimetrix kutatásából készült cikk arra fókuszált, hogy az olimpia 63 hivatalos támogatója és partnere milyen márkaismertségi mutatókat produkált az olimpiát megelőző felvezető kampányidőszakban. Az 5000 fogyasztón végzett vizsgálat olyan kérdésekre kereste a választ, hogy milyen általános benyomásaik vannak az egyes márkákról, milyen híreket hallottak róluk az utóbbi időben, mennyire elégedettek a márkával, vagy mennyire szeretnének az adott vállalatnál dolgozni?

 A Coca Cola vállalati elismertsége (corporate reputation) az olimpia előtt egy hónappal 47,4 ponton állt, viszont a játékokat megelőző hétre felkúszott 49,8 pontra. A vállalat 91,6 millió dollárt költött az athéni olimpiára, míg tavaly 24 milliárd üveg Coca Colát adtak el csak Kínában.

A Visa 2 százalékos márkaismertség-növekedést (mindshare) ért el ebben az időszakban, ami a legnagyobb emelkedés volt a vizsgált szponzorok között.

A Panasonic és a Samsung azonos mutatókkal bírt a vizsgált időszakban, ám a Samsungnak sikerült 1 százalékkal növelnie az ismertségét, miközben a szektor többi szereplőjének inkább csökkent az ismertsége.

Az izgalmasság kategóriában egyértelműen a General Electric (GE) a győztes. Az olimpiát megelőző kampánynak köszönhetően a GE érte el a legjobb mutatót ebben a kategóriában. A GE izgalmasság értéke 9,4 pontról 14,4 pontra szárnyalt az olimpiát megelőző egy hétben. A GE vállalati elismertsége 33,3 ponton volt szemben a szektor 15,5 pontos átlagával.

Még csak a startpisztolyt lőtték el
A Johnson & Johnson olimpiai kampányával elképesztő, 65,2 pontos vállalati elismertséget ért el, ami kozmetikai cégek piacának 7,1-es átlagához képest méginkább kiemelkedő eredmény. Shaun Rein, a keleti piacok szakértője, és a China Market Research Group kutatócég alapító-ügyvezetője úgy véli, hogy a nagy befektető cégek, mint a Johnson & Johnson a pekingi olimpiára csupán egy hosszútávú stratégia kezdeteként tekintettek Kínában, és aktivitásuk nem is fog lankadni egészen az olimpiai láng kialvásáig.

Nem minden hivatalos szponzor járt jól a vizsgált időszakban. A Lenovo, Kína legnagyobb PC-gyártó cége az amerikai háztartások számára észrevétlen maradt, vállalati elismertségi pontja mindössze 0,23 volt játékokat megelőző héten, míg a számítógép-gyártó cégek átlagos pontszáma ebben a kategóriában 22,5 pont volt. Ezzel az egészen siralmas szerepléssel a Lenovo alighanem a legnagyobb vesztese is az olimpiai szponzorációnak, hiszen versenytársa, a szintén hivatalos támogató Kodak 46,6 pontot ért el ugyanebben a kategóriában.

A McDonald’s felemás eredménnyel kezdett. A gyorséttermi szektor átlagosan gyenge, -8,9 pontos vállalati elismertségét -24,1 ponttal sikerült alulmúlnia, ugyanakkor az ismertség-növekedés tekintetében 49 százalékot teljesített, ami kiemelkedőnek mondható.


Lenovo
{youtube|id=OesLO1hvN6U|width=425|height=344}

 
Adidas "Together impossible is nothing"
{youtube|id=jS_1y9nacLU|width=425|height=344}
 

Adidas: Hu Jia
{youtube|id=p0biOMvBXtU|width=425|height=344}
 

Nike: Courage
{video|id=446|width=425|height=344}
 

Nike: Liu Hsziang
{video|id=447|width=425|height=344}
 

McDonald's
{video|id=448|width=425|height=344}
 
{video|id=449|width=425|height=344}
 

Samsung: Any Dream Making
{youtube|id=TW6r1zPGWVE|width=425|height=344}
 
 
Coca-Cola
{youtube|id=SbcILBo--I4|width=425|height=344}
 

Visa: Go World
{video|id=450|width=425|height=344}


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.