Várakozáson felül teljesít a SZÉP Kártya

A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint az elektronikus utalványkártya már ebben az évben tízmilliárd forintos pótlólagos keresletet hozhat a belföldi turizmusba.

Továbbra is dinamikusan növekszik a SZÉP Kártyát választó munkáltatók száma, immáron több mint 11 ezer foglalkoztató választotta ezt a cafeteria juttatást. Az OTP, az MKB és a K&H Csoport által kibocsájtott kártyák száma meghaladta a 355 ezret és közel 15 ezer elfogadóhellyel kötöttek szerződést.

A SZÉP Kártya a megújult hazai cafeteria rendszer új eleme, amelynek három alszámlájára minden munkavállalójuknak összesen évi 450 ezer forintot utalhatnak béren kívüli juttatásként a foglalkoztatók – az összeg teljes egészében felhasználható belföldi szállásokon. A kártya a munkáltatóknak és a munkavállalóknak is teljesen ingyenes, miközben a csatlakozás az elfogadóhelyeknek sem kerül semmibe, az általuk fizetendő, a kártya használata után levont jutalék is csupán maximum 1,5 százalék. A SZÉP Kártya ezzel Magyarország legolcsóbb készpénzkímélő fizetőeszköze lett.

A kártyával egyszerűen lehet fizetni, az elfogadóhelyek telefonos ügyintéző segítségével és internetes felület alkalmazásával is elfogadhatják a kártyát, de természetesen alkalmasak erre a pénzintézetek kártyaelfogadó, POS termináljai is. A kibocsátó pénzintézetek termináljai április közepétől teljesen átjárhatóak lesznek, így (amennyiben az elfogadóhelyek megkötötték a megfelelő szerződéseket a kibocsátókkal) bármely, a rendszerben részt vevő bank terminálján elfogadható lesz az összes SZÉP Kártya.

A három kibocsátó adatai szerint a munkáltatók az első negyedévben 10,5 milliárd forint cafeteriát utaltak az elektronikus utalványkártyára. A béren kívüli juttatás legnépszerűbb alszámlái a meleg étkezési, valamint a szállás zsebek. Az évi 150 ezer forintos kerettel rendelkező meleg étkezési alszámlára a munkáltatók eddig összesen 4,8 milliárd forintot utaltak, míg a szállás alszámlára - amelynek éves kerete 225 ezer forint - 4,4 milliárd forint érkezett. A rekreációs alszámla éves kerete 75 ezer forint, ahová eddig összesen 1,4 milliárd forintot töltöttek fel a foglalkoztatók.

A Nemzetgazdasági Minisztérium azt reméli, hogy a rekrációs és az étkezési alszámlákra fizetett juttatás jelentős része is megjelenik majd a hazai szállásokon, hiszen az egyébként ezekben a „zsebekben” megjelenő, de máshol fel nem használt utalványok itt is egyszerűen elkölthetőek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.