Vendéglátásra használják leginkább a SZÉP-kártyát

A Széchenyi Pihenő Kártyát (SZÉP-kártya) leginkább a vendéglátóhelyeken használják az ügyfelek, és csak másodsorban szálláshelyeken, ez azonban a turisztikai szezon indulásával változhat az MTI által megkérdezett kibocsátók szerint.

A három kibocsátó, az OTP Bank, a K&H és az MKB Bank is azt közölte, hogy ügyfeleik elsősorban vendéglátóhelyeken használják a SZÉP-kártyát.

A K&H adatai szerint a munkavállalók 57 százalékban vendéglátóhelyeken, 29 százalékban szálláshelyeken szeretnék elkölteni, a kártyára utalt összeg 14 százalékát kérték az úgy nevezett rekreációs zsebbe, amivel különböző egészségmegőrző szolgáltatásokat fizethetnek a kártyatulajdonosok. A K&H-val szerződött vállalkozások eddig átlagosan 20.000 forintot töltöttek fel a munkavállalók kártyáira.

Az MKB SZÉP-kártyát kibocsátó MKB Egészségpénztárt és Nyugdíjpénztárt Kiszolgáló Kft. tájékoztatása szerint a munkavállalók használati szokásait nagyban meghatározza az, hogy melyik alszámlán van pénzük. Jelenleg a vendéglátás zseb a leggyakrabban használt, a turisztikai szezon indulásával azonban jelentősebb felhasználás várható a szálláshely és szabadidő zsebből.

Az MKB-nál április végéig 102 ezer vásárlást regisztráltak, a K&H adatai szerint eddig több mint 30 ezer tranzakciót indítottak el SZÉP-kártyákkal, mintegy 42 millió forint értékben.
Az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. tapasztalatai azt mutatják, hogy a kártyabirtokosok fokozatosan szoknak hozzá az új juttatási formához, és a feltöltések nagyságának növekedésével párhuzamosan növekszik a felhasználások gyakorisága is.

A K&H által kibocsátott SZÉP-kártyák száma ötvenötezer. A K&H az év elején indította el SZÉP-kártya programját, március végéig 1.600 munkáltatóval kötött szerződést. A munkáltatók átlagosan 36 kártyát rendeltek meg dolgozóik számára. A K&H SZÉP-kártyával rendelkező munkavállalók jelenleg több mint ötezer szolgáltatónál tudják elkölteni a munkáltatójuktól a cafeteria rendszer keretében kapott pénzt.

Az OTP 2011 júliusában, Magyarországon elsőként bocsátotta ki a Széchenyi Pihenőkártyát, azóta 2012. első negyedév végéig mintegy 9.300 elfogadóhellyel kötött megállapodást, ahol a ma már több mint 390 ezer OTP SZÉP-kártya birtokos használhatja fel juttatásait.
Az MKB SZÉP-kártyából április végéig 77 ezret bocsátottak ki, december végéig ez még csak 3.300, március végén pedig 66 ezer volt. Elfogadóhelyeik száma a december végi 1.300-ról április végére 6 ezerre nőtt.

Az új cafeteria-rendszer keretében bevezetett SZÉP-kártya három alszámláját szálláshely-szolgáltatásra, vendéglátásra és rekreációra lehet fordítani, de az utóbbi kettőt szálláshely-szolgáltatásra is igénybe lehet venni. Meleg étkezésre évi 150 ezer forint, rekreációs szolgáltatásra 75 ezer forint, szálláshely-szolgáltatásra pedig 225 ezer forint áll rendelkezésre a SZÉP-kártya keretében. 

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.