Az európai utazási célpontok közül az arab utazók egyre gyakrabban választják Németországot: a World Travel Monitor (WTM) felmérése szerint Németország a második legkedveltebb úticél az arab vendégek körében.
A Német Turisztikai Hivatal (DZT) 2020-ig jelentős növekedéssel számol ezen a téren: 2010-ben a Szövetségi Statisztikai Hivatal adatai szerint mintegy egy millió vendégéjszakát jelentettek a Perzsa-öböl arab államaiból, 2020-ra ez a szám a DZT előrejelzése szerint 2,3 millióra nőhet. Németország számára Kína és India mellett a Perzsa-öböl államai a fejlődő küldőpiacok.
„Az arab vendégek különösen nagyra értékelik a kiemelkedő német egészségügyi ellátást” - mondja Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke - „Ezért idei marketingaktivitásunk során ebben a régióban kiemelt szerep jut a wellness és a gyógyturizmus témaköröknek.”
A fejlődés fordítva is igaz: a Perzsa-öbölben is folyamatosan nő a német utazók száma. A dubai hotelekben és apartmanokban 2010-ben 8,36 százalékkal nőtt a német vendégéjszakák száma, így elérte az 1,03 milliót a Dubai Department of Tourism and Commerce Marketing (DTCM) szerint.