Zárkózott, pedáns, sörivó németek? Most minden tabu ledől!

A zárkózott, pedáns és sörivó németekről élő előítéletekkel szemben egy nyitott, kreatív és szabadságszerető nép képe bontakozik ki egy hétfőn bemutatott nagyszabású felmérésből, amely azt is kimutatta, hogy Németországban a bort jobban szeretik a sörnél.

A YouGov közvélemény-kutató intézet tavaly áprilistól egy éven keresztül 80 témában készített reprezentatív felmérést rendre mintegy ezer ember megkérdezésével, majd a kutatás 555 legfontosabbnak és legérdekesebbnek tartott megállapítását Hogyan működnek a németek? címmel egy kötetbe szerkesztették. A könyv legfőbb tanulsága szerint a németek önképe sokkal összetettebb, mint a róluk szóló előítéletek.

Csaknem háromnegyedük - 65 százalékuk - pedáns helyett inkább kreatívnak tartja magát, és 61 százalékuk szerint túl sok törvény és előírás szabályozza az életet. Bizonyos előírásokról gyakran meg is feledkeznek, például 71 százalékuk bevallotta, hogy gyalog nem várja meg, míg zöldre vált a lámpa, ha úgy érzi, hogy a piroson átkelve nem sodorja veszélybe magát. Egyesek néha saját magukról is megfeledkeznek; majdnem minden negyedik némettel - 23 százalékukkal - előfordult már, hogy egy átmulatott éjszaka után nem tudta felidézni, miként ért haza. A kutatás alapján a következetesség sem tartozik a németek legfőbb tulajdonságai közé, erre utal, hogy 59 százalékuk igyekszik ügyelni a súlyára, de a nők 43 százaléka és a férfiak 37 százaléka arról is beszámolt, hogy hízott az utóbbi öt évben, és miközben a legkedveltebb tartomány Bajorország, a többség a legkevésbé rokonszenves tartományok listáján is Bajorországot sorolta az első helyre.

A spórolás is jóval kevésbé jellemző, mint ahogy a németekről külföldön gondolják. A lakosság 30 százaléka egyáltalán nem rak félre pénzt, és csak 24 százalékuk számolt be arról, hogy rendelkezik nagyobb összegű megtakarítással. A németek továbbá inkább borbarátok, mint sörivók; ha választani kell a két italfajta között, 57 százalékuk a bor mellett dönt, és 43 százalék választja a sört. A németek önképében a zárkózottság sem szerepel, és az adatok inkább arra utalnak, hogy érdeklődő, nyitott nép lakja Németországot; 62 százalékuk szívesen megismerkedik más országokkal és népekkel, és 58 százalékuk legalább egyszer Európa határain kívül is járt már. Egymást pedig a távolságtartó kézfogás helyett egyre szívesebben üdvözlik öleléssel.

Forrás: Vendég&Hotel Online / MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.