Anuga: Hús, ital és mélyhűtött a dobogón

Tudósítónk jelenti Kölnből: huszonhárom éve jártam először Anugán, és idén kilencedszer tudósítok róla. Szerdán este bezárultak a mostani vásár kapui, hogy 107 ország 7400 kiállítója viharos gyorsasággal lebontsa standjait.

Tudósítónk jelenti Kölnből: huszonhárom éve jártam először Anugán, és idén kilencedszer tudósítok róla. Benyomásaim egy mondatban: korábban mindig lehetett érzékelni fontos újdonságokat; de mostanában olyan gyorsan alakulnak át a fogyasztók igényei és mind a kereslet, mind a kínálat oldalán a technológia, hogy gyökeres változások időszakát éljük.

Benne volt a levegőben az előzetes tájékoztatások alapján, hogy az idei Anugára érdemes kiutazni, mert sok fontos új trendről lehet tájékozódni. A magyar látogatók korábbi években megszokott 700 körüli száma több mint 800-ra emelkedett idén. Ők is találkozhattak azzal, hogy piackutató cégek és szakmai szervezetek a közeljövő trendjeiről szokatlanul aktívan tették közzé információikat, prognózisaikat különböző kísérő rendezvényeken. 
 


Egy fórumon Boris Planer, a globális, londoni székhelyű Planet Retail kutató és elemző cég vezető gazdasági tanácsadója egyszerűen fogalmaz bonyolult témáról:

„Senki nem épít nagy eladóterű üzletet vagy logisztikai centrumot, ha attól kell félnie, hogy belátható időn belül mindkettő feleslegessé válik, mert az emberek másként vásárolnak és máshol”. Aztán hozzáteszi: „2012 és 2017 között a világ száz legnagyobb élelmiszerkereskedelmi cége összes üzleteinek számát 3 585-ről 4 355-re növelte. Ezzel egy időben viszont egy-egy üzlet átlagos eladótere 1 240 négyzetméterről 1 178-ra csökkent. Azaz 5 százalékkal kisebb lett”.

Ha már a négyzetmétereknél tartunk: Az Anuga lényege, hogy tíz külön kategória termékkínálatát egy fedél alatt mutatja be. Magasan a legtöbb helyet, 55 ezer négyzetmétert a húskészítmények vették igénybe, 907 kiállító cég révén. Ital a második 30 500, míg harmadik a mélyhűtött kategória 23 500 négyzetméterrel. Előbbi kategóriát 576, utóbbit 563 cég képviselte. Olvasóink bővebb beszámolót az Élelmiszer szaklapban találnak majd.

Piaci szereplők egy része aggódik amiatt, hogy a hagyományos boltok létét veszélyezteti az online kereskedelem terjedése. Erről Franz-Martin Rausch, a Német Élelmiszerkereskedelmi Szövetség főigazgatója egy beszélgetés során  azt mondja:

„A fogyasztók okostelefonjukkal vagy tabletjükkel intenzívebben fogják használni a közösségi médiát, virtuális piacteret és összehasonlító portálokat, hogy tájékozódjanak termékekről. A digitalizálódás azonban nem jelenti a szupermarket végét. A technika megkönnyíti a vásárlást online és offline. viszont a látogatást egy boltban nem tudja helyettesíteni”.
 
Hasonlóképpen nyilatkozik a szövetség elnöke, Friedhelm Dornseifer a záróközleményben:
„A nemzetközi élelmiszergazdaság képviselőinek részéről nagy érdeklődés nyilvánult meg, amely azt mutatja, hogy az élelmiszergyártók valamint beszerzők naptárában első helyen szerepel az Anuga. Aki képet akar kapni arról, hogy ma és a jövőben a világon mit esznek és isznak, az Anugán mindig jó helyen jár. A vevők egyre inkább több csatornán keresztül vásárolnak. Olyan összetett vásárlási élményt várnak el, amely egyesíti magában a hagyományos kereskedelem, az online médiumok és a mobil eszközök előnyeit. Továbbra is felkeresik a boltokat, mert mindegyik érzékszervükkel szeretnék beszerezni, amire szükségük van. Üdvözlünk minden technológiai lépést, amely támogatja a kereskedelmet, hogy vevőinek megfelelő kínálatot tudjon nyújtani”.

Forrás: Élelmiszer Szaklap


Megnyílt a Dobay Cukrászda és Pékség a BudaParton

Megnyílt a Dobay Cukrászda és Pékség a BudaParton 

Harmadik cukrászdáját nyitotta a gasztronómia területén két évtizedes tapasztalattal rendelkező VakVarjú Csoport Budapest egyik legmenőbb, legdinamikusabban fejlődő részén, a festői és egyben lazulós hangulatú BudaParton.
Nagy hazai borravaló-körkép: kinek és mennyit jattolnak a magyarok?

Nagy hazai borravaló-körkép: kinek és mennyit jattolnak a magyarok?  

 A digitális fizetés és a számlába beépített szervizdíj terjedésével folyamatosan átalakul a borravaló intézménye is.
Friss felmérés növényi alapú italok fogyasztásáról

Friss felmérés növényi alapú italok fogyasztásáról 

A Danone Magyarország 2024-ben részt vett az öt kelet-közép-európai országban végzett régiós kutatásban, amely a fogyasztók étkezési szokásait mérte fel.
Megdőlt a világ leghosszabb bagettjének rekordja

Megdőlt a világ leghosszabb bagettjének rekordja 

A rekordot idáig Olaszország tartotta egy több, mint 132 méteres bagettel.  
Főszerepben a nők az idei Gourmet Fesztiválon

Főszerepben a nők az idei Gourmet Fesztiválon 

A „sétáló országkóstoló” ezúttal is nagyot merít a hazai kulináris kínálatból.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Business Superbrands-díjas a METRO Nagykereskedelem és a METRO Gasztroakadémia

Business Superbrands-díjas a METRO Nagykereskedelem és a METRO Gasztroakadémia 

A METRO Nagykereskedelem és a METRO Magyarország tudásközpontja, a METRO Gasztroakadémia is elnyerte idén a megtisztelő címet.
Rangos nemzetközi építészeti díjat nyert a Zazie Bistro & Bar

Rangos nemzetközi építészeti díjat nyert a Zazie Bistro & Bar  

A BigSEE ljubljanai nemzetközi design díj Winner kategóriájának nyertese lett az eddig csak délben nyitva tartó, mostantól azonban már esténként is vendégeit váró, BudaParton lévő topvendéglátóhely.
Meghalt Brindás János "Papi", a híres mesterszakács

Meghalt Brindás János "Papi", a híres mesterszakács 

A Békés Megyei Culinary Team Olimpiai és Világbajnoki csapatának felkészülésében is nagy szerepet töltött be.
Málna mennyország és egy különleges újdonság: indul a Kürtőskalács Vigalom

Málna mennyország és egy különleges újdonság: indul a Kürtőskalács Vigalom 

Az egyik főszereplő a Bejglibon lesz!

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.