Az áruházlánc nemzetközi szinten 2021-ben határozta meg a fő vevőcsoportokra – a vendéglátóipari és a kiskereskedelmi vásárlókra – építő működési stratégiáját. A stratégia célja kettős:
egyrészről a többcsatornás nagykereskedelmi értékesítés kiteljesítése, másrészről a vállalaton belüli munkafolyamatok hatékonyabbá és egyszerűbbé tétele.
Az új, többcsatornás nagykereskedelmi modell pilléreit az áruházi értékesítés (Cash and Carry), a kiszállítási üzletág, valamint a digitalis szolgáltatások alkotják. A fejlesztés mindegyik területet érinti, de az áruházak és a vevőterek átalakulása a leginkább szembetűnő. Egymás után alakították át az áruházlánc 13 hazai tagját: elsőként a budakalászi egység újult meg, majd következett sorrendben a kelet-pesti, a szegedi, a szombathelyi, a győri, a nyíregyházi, a székesfehérvári, a ferencvárosi, a miskolci, a budaörsi, a pécsi, majd utolsó előttiként a debreceni áruház. A kecskeméti üzlet őszi felújításával pedig a teljes projekt megvalósult.
Nincs megállás
Molnár Balázs áruház- és vonzáskörzeti igazgató elmondta a megnyitón, hogy
a munkálatok ellenére sem esett vissza az áruház forgalma. Azok ugyanis egyetlen perc kiesést sem okoztak az áruház működésében,
hiszen gyorsított ütemben, éjszaka végezték őket három hét leforgása alatt – a vevők kiszolgálása ezalatt folyamatos volt. Kecskeméten energetikai korszerűsítés is történt: a teljes hűtőrendszert és a hűtőbútorokat lecserélték, LED-világítást szereltek fel, és mindez a meglévő napelemparkkal együtt jelenősen csökkenti az áruház energiafelhasználását csakúgy, mint a környezeti lábnyomát.
Profikra szabott hatékonyság minden szinten
Az átalakítások egyszerre szolgálják a vevők által az áruházban folytatott beszerzések és az áruházi kiszolgálás hatékonyságát.
A vásárlói útvonal lerövidült, szélesebb közlekedőfolyosók szolgálják a kényelmes nagy tételben történő vásárlást. A vevők igényekhez igazítva az áruházi térben nagyobb lett az élelmiszereket kínáló terület.
A termékelhelyezéseket a nagykereskedelmi jelleghez igazították: ez 30-40 százalékkal több raklapos kihelyezést, a polcok nagyobb kiszerelésű termékekkel, egységcsomagokkal való feltöltését, és új lépcsőzetes árazási politika érvényesítését is jelentette. A közös ki- és bejárat kialakításával a vevőszolgálat és kassza terület egy térbe került, ami az ügyintézést és az áruházi közlekedést egyaránt meggyorsította.
Mérföldkő jelentőségű esemény
Tóth-Korom Péter értékesítési igazgató, a vállalat Igazgatótanácsának tagja a megnyitón kiemelte: a nagykereskedelmi lánc áruházainak átalakítása és vele párhuzamosan az épületkorszerűsítő, energiahatékonysági beruházások a profi vevők hatékonyabb kiszolgálása mellett arra is felkészíti a kecskeméti egységet, hogy magasabb fokozatba kapcsoljon az értékesítésben.
Az igazgató rámutatott:
az áruház-átadó mérföldkő jelentőségű a 30 éves jubileumát ünneplő magyarországi nagykereskedelem életében, hiszen azt jelenti, hogy a 2024-es év legnagyobb vállalását, a teljes áruházlánc megújítását is teljesítették.