Az Eventrend Group 2024-es nettó bevétele elérte a 25 milliárd forintot, ami közel 20 százalékos növekedést jelent a tavalyi 21 milliárd forintos forgalomhoz képest. Ezzel a dinamikus fejlődéssel a 2022-ben kitűzött, 2030-ra tervezett növekedési célokat már akár a következő évben el is érheti a 100 százalékban magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Turizmus
Miközben a belföldi vendéglátó- és szállodai szektor átlagos bevétele csökkent az infláció és a lakossági kereslet visszaesése miatt, a cég biztató eredményekről számolt be az egységeit illetően. A beutazó turizmus erőteljes növekedése – amely már meghaladja a 2019-es szintet – nagyban hozzájárult ehhez a sikerhez. A növekedés nem csak a keresletben, hanem a verseny erősödésében is érezhető, így a cégcsoport egységeinek sikerei – a tulajdonosok szerint – elsősorban a vezetők remek munkájának köszönhetők.
A vendégszám és a bevétel is csúcsot dönt az idei évben a csoporthoz tartozó „bakancslistás kollekció” egységeiben.
Külön kiemelendő a 130 éves New York Café – amely évről évre újabb vendégszámrekordokat ér el és amely előtt soha nem látott sorok kígyóznak a bejutásra várva –, valamint a szintén 130 éves Gundel, a Centrál Kávéház, a Spoon, a Fakanál, a Főőrség és Lovarda, Városliget Café és a Kossuth téri Séf Asztala. Az Eventrend egységei mintegy 4 és fél millió vendéget szolgáltak ki az év folyamán.
Rendezvény és szállodaipar
A rendezvényszervezés terén kiemelkedően erős év volt az idei, mintegy 7 ezer rendezvény létrehozásában működtek közre. Mindemellett a cégcsoportos ügyfélkapcsolati munkákba is jelentős energiákat fektettek és ennek meg is lett az eredménye. A rendezvénybevételek – a közönségforgalmi büfék bevétele nélkül – meghaladják a 8 milliárd forintot, azokat is beleszámítva pedig a 10 milliárd forint fölé emelkedtek. A szállodaipari területre idén tért vissza a cégcsoport. Szeptemberben nyitotta meg a Carlton Buda Castle Hotelt, amely az első hónaptól magas telítettséggel, mostanra már csúcsüzemben működik. Jövőre ezen a területen is szeretnének továbblépni, újra megnyitják a Bikácsi Zichy Birtokhotelt, amely jelenleg felújítás alatt áll, de más szállodai üzemeltetések átvételéről is tárgyalásokat folytatnak.
A jövő év kihívása
A szervízdíj és a borravaló szabályozása az év végével megváltozik, amely a jövő évre egyszerre jelent újabb kihívást a szervízdíj maximalizálása miatt, másrészt némi könnyítést a borravaló korábban is meglévő, ám csak korlátozottan érvényesülő adómentességének kiszélesítése révén.
Utánpótlás és közösségi szerepvállalás
A cégcsoport fontosnak tartja a társadalmi felelősségvállalást és a fiatal generációk támogatását. A duális szakképzési program keretében jelenleg 270 középiskolás és 40 egyetemista tanul gyakorlati helyein. Az Eventrend Group és az összes ide tartozó egység vezetői elkötelezettek a fiatal generáció képzésében, megismerésében, a kapcsolat megteremtésében és a generációk együttműködésében.
Fontos számukra, hogy segítsék a fiatal generáció szakmai felkészítését, fejlődését, a vendéglátás és a turizmus iránti elkötelezését.
Az alapító tulajdonosok kiemelik: tudják, hogy a fiataloké a jövő, hisznek bennük és építenek rájuk. Ezt a hitüket tükrözi a fiatalság számára indított irodalmi sorozatuk is: az órákon az élményszerűségre és az emlékezetes pillanatokra helyezik a hangsúlyt. A rendhagyó irodalomórák (Centrál Irodalmi Zsúr) keretében ingyenes interaktív programokat szerveznek diákok számára. Az érdeklődés olyan kirobbanó volt, hogy az irodalomórák meghirdetése után egy héten belül minden helyet lefoglaltak az iskolák ebben a tanévben, sőt, a meghirdetett események számát meg is kellett növelni.
A cégcsoport külön figyelmet fordít a hátrányos helyzetű csoportok támogatására is, amelyet a Gundel filmmel kapcsolatos programjaik is kimagaslóan képviselnek. Ezzel a kezdeményezéssel számos díjat és elismerést nyertek, hangsúlyozva, hogy a fogyatékossággal élők támogatása közös ügy, az ebben való szerepvállalásra buzdítanak mindenkit.