Az angol pezsgőborok piaca hihetetlen fejlődésnek indult. Az egyik nagy kereskedő, a Marks&Spencer adatai szerint az elmúlt évben 70 százalékkal nőttek a szigetországban készített pezsgők eladásai: a britek szeretik a bubikat, és veszik a hazait.
Ez pedig el is indított egy folyamatot, ami már rég a levegőben lógott, és melynek a végeredménye nem lett éppen mindenkinek tetsző. Arról van szó ugyanis, hogy a brit pezsgőkészítők szerint nagyon nem jó név az, hogy English Sparkling Wine vagy Quality Sparkling Wine, mert nem blikkfangos, meg nem lehet marketingelni, nem pozícionálja a terméket úgy, ahogy azt megilletné, meg ilyenek. Ezért aztán a csapat egy része (elsősorban a hampshire-i pezsgősök, a Coates & Seely, akik egyébiránt az itthon is érdekeltséggel bíró AXA Millésimes csoport tagjai) felfogadott egy szakértői gárdát, akik kiötlötték, hogy mit kellene ehelyett, mi lenne az a bizonyos generikus név, mely újrapozícionálná a brit pezsgőt. A magasabbra pozícionálást biztosító végeredmény a „Britagne” elnevezés lett, ejtsd: britannia – és nem britány, hogy ne a Champagne-ra rímeljen…
A megoldás sokaknak nem tetszik, mert a kiejtés ellenére egyértelműen a Champagne-ra hajaz a dolog, az pedig nem igazán angolos - írja a borravalo.hu.
A teljes cikket itt olvashatja.