Köztudott, hogy a vendéglátásban, a konyhán és az eladótérben is dúl a munkaerőhiány. Nagyon kevés a képzett, tapasztalt felszolgáló, aki nem csak felveszi a rendelést, majd valahogyan teljesíti. Az olyanról beszélek, aki az értékesítési ponton, az asztalnál tájékoztat, elad, értékesít, intelligens interakcióban van a fogyasztóval. Az éttermek többsége nem engedhet meg magának jól képzett felszolgálókat, leginkább amatőr, szakképzettség nélküli, kényszerből munkát vállaló pincéreket alkalmaznak, pedig micsoda becsülete volt ennek a szakmának az ánti világban - nosztalgiázik egy keveset az Index.hu újságírója, mielőtt kipróbálja az applikáció nyújtotta lehetőséget:
A legnagyobb poén az, hogy ezzel a valós idejű digitális menüből egyfelől addig válogatok, variálok, ameddig akarok, nincs szükségem pincérre, a rendeléshez sem kell odaintenem, se arra várnom, mikor méltóztatik észrevenni. Mindazonáltal, ha ragaszkodom hozzá, hogy személyes kapcsolatba kerüljek a hely képviselőjével, annak sincs akadálya.
A sikeres rendelés és az étkezés végeztével a fizetési szándékra kattintva az alkalmazás összesíti a tételeket, és háromféle fizetési módot tesz lehetővé:
- készpénzes,
- kártyás,
- telefonos fizetési lehetőség, amihez se pincér, se terminál nem szükséges
Látszólag nem sok változott, ez még csak a kezdet, de innentől kezdve rohamos tempóban teret hódítanak majd az egyre okosabb és praktikusabb alkalmazások, amelyek már most is a legrafináltabb eszközökkel képesek ösztönözni a fogyasztást, kiismerni a fogyasztók szokásait, ízlését, hajlandóságát. Ami eddig az eladási pontokon gyarló emberi szorgalmon, képességeken múlott, az innentől mesterséges intelligenciával, folyamatosan alkalmazkodó rugalmas technológiával fog bonyolódni, ha tetszik, ha nem.