Ami biztos, hogy 2016-ban ránk köszöntött a Gasztroélmények Éve, és az MT Zrt által meghirdetett programfolyam a már lezajlott Torkos Csütörtökkel köszöntött be. Ezen kívül a vezérigazgató-helyettes kiemelte a korszerű marketing kommunikáció fontosságát, a turisztikai kutatások jelentőségét, valamint röviden ismertette a TIMEA, vagyis az MT Zrt által felügyelt Turisztikai Innovációs Marketing Együttműködési Alapprogramot.
Utalt a turisztika- agrármarketing átfedési lehetőségeire is, majd rátért a Gasztroélmények Évének taglalására, amely, mint fogalmazott, valójában egy ernyőkampány, amely befedi az egész évet. Az egész éves programhegyekből a már lezajlott Torkos Csütörtökön kívül csak néhány konkrétumot tudhattunk meg.
Indul a „Kóstolj bele a tavaszba!” gasztroprogram, majd a május egyértelműen a vendéglátós szakma iránti tiszteletről szól – a szintén a Hungexpón zajló Bocuse d’Or európai döntője és Sirha szakkiállításnak köszönhetően. A nyár pedig a fagylaltozást, a különböző strand-ételeket promotálja. Ezen kívül minden hónapban más és más ételé lesz majd a főszerep – de hogy mikor melyiké, ezt ma még nem tudhatjuk.
Egy biztos: a vidék szerepe kiemelkedő és hangsúlyos lesz az idei gasztrokavalkádban, a célcsoport pedig adott: ez elsősorban a belföldi turizmus fellendítése, valamint a környező országokból érkezők és utolsó helyen a máshonnan érkező külföldiek költésének és élményének elősegítése, hazánk gasztronómiájának megismerése a cél.