Első ízben adták át a Sakura-díjat

A tervek szerint mostantól minden évben a cseresznyefa virágzásához (japánul ezt jelenti a szakura) kapcsolódóan, azaz április első napjaiban átadott díjban azok az éttermek, termelők és szállásadók részesülhetnek, akik tevékenységük során a leghitelesebben alkalmazzák az omotenashi elveit, és ezzel minden területen felülmúlhatatlan élményekben részesítik ügyfeleiket

2024. április 8-án hagyományt teremtett a Toyota Sakura és a SVÉT – Stílusos Vidéki Éttermiség Egyesület, amikor első ízben átadták a hazai idegenforgalom és gasztronómia kiemelkedő szereplőinek a Sakura-díjat, amely a szervezők szándéka szerint jóval több egyszerű elismerésnél.

Az omotenashi a tradicionális japán vendéglátás egyik alappillére, amelyet egyetlen szóval képtelenség átültetni a nyugati gondolkodásba. Szó szerint annyit tesz: a tettetés hiánya, leggyakrabban alkalmazott fogalmi környezetében, a vendéglátás és ügyfélkezelés területén pedig leginkább úgy lehetne lefordítani, mint a vendégek elvárásainak elébe menő, minden várakozást felülmúló, a legapróbb részletekig tudatos szolgáltatást. Három legfontosabb alappillére:

  • - próbáld kitalálni a vendég igényét előre,
  • - figyelj a részletekre,
  • - fejezd ki háládat.

Az omotenashi a 2021- es Tokiói Olimpián került a figyelem középpontjába, ahol a Toyota a gyakorlatban alkalmazta a több, mint hatszáz éves filozófiát. A világ vezető autógyártója szerint a vendéglátás és a Toyota autóértékesítése hasonló elveken működnek.

Nem véletlenül tekinti az omotenashit a Toyota működése egyik meghatározó iránymutató filozófiájának, ahogyan az sem meglepő, hogy a hagyományos magyarországi gasztronómiai és vendéglátási értékek megőrzésére, fejlesztésére és átörökítésére létrehozott Stílusos Vidéki Éttermiség Egyesület (SVÉT) is magáénak vallja ezt a szemléletet: „Adj többet, mint amit ígértél!”

Első alkalommal került sor a díjátadásra
Első alkalommal került sor a díjátadásra
Fotó: Toyota Sakura

Az Egyesület és partnerei, köztük az óbudai Toyota Sakura Kft. immár több mint tíz éve fáradoznak azon, hogy a minőségi vendéglátás és idegenforgalom legjobb hazai képviselői – a termelőktől kezdve az éttermeken át a szálláshelyekig – egymásra találhassanak. Fontos a hazai, sőt, helyben megtermelt alapanyagok minél nagyobb arányú alkalmazása: egyrészt a hazai gazdaság támogatása, másrészt a legjobb minőség, a garantált frissesség biztosítása miatt, de nem kevésbé fontos szempont – amin megint csak osztozik a Toyota és a SVÉT –, hogy így kiküszöbölhetők a hosszú távú szállítással járó környezeti terhek, az üzemanyagtól kezdve a csomagolóanyagokon át a hűtésre fordított energiáig. A SVÉT tagjai küldetésüknek tekintik, hogy ennek a szakmai hálózatnak a tagjaiként a legváltozatosabb területeken együttműködve egyrészt meghonosítsák azt a kultúrát, amit képviselnek, másrészt a szakképzéssel szoros kapcsolatokat teremtve biztosítsák, hogy ez az értékrend a szakma elkövetkező generációiban is gyökeret ereszthessen, és tovább fejlődhessen.

Ezeknek a szerteágazó szakmai, jótékonysági és társadalmi tevékenységnek az egyik legújabb gyümölcse a Toyota Sakura Kft-vel vállvetve létrehozott, idén első ízben kiosztásra kerülő Sakura-díj.

A tervek szerint mostantól minden évben a cseresznyefa virágzásához (japánul ezt jelenti a szakura) kapcsolódóan, azaz április első napjaiban átadott díjban azok az éttermek, termelők és szállásadók részesülhetnek, akik tevékenységük során a leghitelesebben alkalmazzák az omotenashi elveit, és ezzel minden területen felülmúlhatatlan élményekben részesítik ügyfeleiket. A díj több egyszerű elismerésnél: a szervezők szándéka szerint egyben az együttműködés új, magasabb szintjét is képviseli, egyfajta közösségi platformot teremtve, ahol az elismerésben részesített vállalkozások, egyének, szervezetek még hatékonyabban tudják végezni értékteremtő és- átadó tevékenységeiket.

Idén első alkalomal került sor a díj átadására
Idén első alkalomal került sor a díj átadására
Fotó: Toyota Sakura

„Azt szeretnénk, ha a Sakura-díjjal elismert éttermek vendégei ugyanolyan maradéktalanul elégedettek lennének a számukra biztosított szolgáltatásokkal, mint a Toyota-tulajdonosok autóikkal.” – fogalmazott a megnyitón a 32 éve működő Toyota Sakura alapító tulajdonosa, Füredi István. „Célunk, hogy a Sakura-díj – 1, 2, vagy 3 Sakura virág az étterem bejáratán – idővel a garantált, megbízható minőség szimbólumává, a világszerte elismert Michelin-díj hazai kisöccsévé váljon.”

 


Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe

Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe 

Június 1-jét a magyar pezsgő világnapjának választották.
Összehangolt NAV-ellenőrzés a Nagybani Piacon

Összehangolt NAV-ellenőrzés a Nagybani Piacon 

A híradások szerint 70 embert elvittek – akik közül többeket le is tartóztattak.
CSR-akció a fenntartható Bátor Táborért

CSR-akció a fenntartható Bátor Táborért 

Ezzel az adománnyal a Master Good a Bátor Tábor nyári táborainak megvalósításához járult hozzá.
Visszahívja édességeit Hollandiában a Haribo

Visszahívja édességeit Hollandiában a Haribo 

Kannabiszt találtak bennük.
Új vizeken Rácz Jenő: házias ízeket kínáló éttermet nyitott a Balaton északi partján

Új vizeken Rácz Jenő: házias ízeket kínáló éttermet nyitott a Balaton északi partján 

Alaposan felkavarva a tó állóvizét: május 29-én megnyílt az Ypsilon by Rácz Jenő étterem az alsóörsi Ypsilon Yacht Club területén.
Török esten Pesten – az elegáns Andrássy Gardenben

Török esten Pesten – az elegáns Andrássy Gardenben 

A Török Konyha Hetének ünnepe , amikor a kultúra egy este alkalmával a tányérra kerül.
 Bor, kultúra és a gasztronómia ünnepe a Villányi borvidéken

Bor, kultúra és a gasztronómia ünnepe a Villányi borvidéken 

Június 7-én és 8-án harmincegyedik alkalommal nyitja meg kapuit a Palkonyai Pünkösdi Nyitott Pincék.
Gasztrohétvége Cserkeszőlőn

Gasztrohétvége Cserkeszőlőn 

A kunsági település ad otthont egy új gasztro-kulturális fesztiválnak. 
Kéknyelű Virágzás Ünnepe Badacsonyban

Kéknyelű Virágzás Ünnepe Badacsonyban 

Az év legnagyobb kéknyelű kóstolója Badacsonyban.
Hamburger – mindenek felett?

Hamburger – mindenek felett? 

Felmérés a hazai fogyasztói szokásokról.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.