Ön az egyik legismertebb séf Magyarországon, és azon kevesek közé tartozik, aki két Michelin-csillagos éttermet vezet. De vajon csak a Michelin-csillagos helyek esetében számít a külső és a belső design vagy más kategóriájú helyeknél is?
Minden étteremnek, a legegyszerűbb vendéglátóegységnek is kell, hogy legyen saját karaktere, legyen szó egy egyszerű kockás terítős vendéglőről, egy fine dining étteremről vagy akár egy strandbüféről. A design ugyanúgy hozzáad egy vendéglátóhely egyediségéhez, ahogyan az ételek, az italok vagy épp a szervíz. Fontosnak tartom, hogy az éttermeink enteriőrje a lehető legjobban illeszkedjen filozófiánkhoz, konyhánk stílusához és szervízünk minőségéhez, a két Michelin-csillagos Standban és a Stand25 Bisztró esetén is.
A designerrel és a lakberendezővel a tulajdonosnak nyilván együtt kell működni, közösen megbeszélni a koncepciót. Volt már ilyen tekintetben „nehéz esete”, vagy mindig zavartalan volt az együttműködés?
Mind a Stand25 Bisztró, mind a Stand nyitásakor olyan szakemberekhez fordultunk, akikben maximálisan megbíztunk, vagy akár már korábban is dolgoztunk együtt. Így ilyen szerencsére nem volt. Közös együtt gondolkodásnak nevezném inkább azokat a folyamatokat, amelyek végére éttermeink elnyerték végső formájukat. Egyébként ezek a folyamatok sosem érnek véget, folyamatosan frissítjük az enteriőröket, hogy mindig megfeleljenek a kortárs elvárásoknak és ízlésnek. Ugyanígy teszünk az ételeinkkel is.
Min dolgozik most?
Két éttermünk folyamatosan biztosítja, hogy bőven legyen feladatom. Konyhai filozófiánk egyik legfontosabb alappillére a folyamatos fejlődés, számomra ez jelenti a kihívást az év minden napján.
Mennyire ítéli fontosnak ezt a megmérettetést?
Nagyon jó kezdeményezésnek tartom, mert a versenynek köszönhetően nagyobb figyelmet kap az a tény, hogy egy vendéglátóhely külső és belső design-ja fontos része a vendégélménynek.
Forrás: Turizmus Online