Libalakoma, turizmus és újbor

A november 11-ig tartó kampány célja a Szent Márton-napi hagyományok újjáélesztésére és megismertetésére -  jelentette be Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója sajtótájékoztatón kedden Budapesten.

Guller Zoltán az MTÜ vezérigazgatója elmondta: nem csak a hazai bor-, és gasztroturizmust népszerűsítik az őszi rendezvénysorozattal, hanem belföldi utazásra inspirálják a családokat a szezonalitás csökkentése érdekében.

A Szent-Márton napi libalakoma kampány része az "Át kell élned, hogy elhidd - Magyarország rád vár!" - szlogennel indított programsorozatnak, amelytől a magyar úti célok iránti érdeklődés erősödését és az utazási időtartam növekedését várja az MTÜ.

Hangsúlyozta, hogy a visszahívó vendégszeretet nélkül nincs turizmus, ezért a szektorban dolgozókat arra kérte, hogy Szent Márton-nap alkalmából minden vendégüknek egy apró gesztussal kedveskedjenek, jelezvén, hogy Magyarország mindig szívesen látja a turistákat.

Hozzátette, hogy a belföldi szállodák foglaltsága részben az októberben indult kampány eredményeképpen is 80 százalék fölé emelkedett, így idén várhatóan ismét jó forgalommal zárul az október. 

Ezután Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d'Or Akadémia elnöke beszédében kifejtette, hogy Európába 7 millió gasztroturista érkezik évente és Magyarországra is egyre többen látogatnak e célból. Ezért is fontos, hogy az ország vezető szerepet töltsön be a gasztronómiában. Felelevenítette a hagyományt is, mely szerint, aki Márton napon nem eszik libát, az egész évben éhezni fog.

Felhívta a figyelmet, a szombati rendezvényre is, amelyről már mi is beszámoltunk. November 11-én, szombaton délelőtt a libaünnep csúcspontjaként látványos flashmobot szerveznek a Budai Várban, a turizmusban dolgozók és séfek részvételével, ahová mindenkit szeretettel várnak.

Az oda érkezőket Magyarország legjobb séfjei kínálják libás ételekkel és újborokkal.

A sajtótájékoztató következő felszólalójaként Szulló Szabina séf elmondta, hogy a liba kiváló alapanyag, mert sokféleképpen el lehet készíteni, így szinte bárki kedvére lehet főzni belőle.

Utána Krasznai Zsófia, nemzetközi borakadémikus kifejtette: a Márton-napi hagyomány jól bemutatja a magyar konyha és borok egyedülállóságát, sokszínűségét itthon és külföldön egyaránt.

A mondást kiegészítve hozzátette: aki ilyenkor újbort nem iszik, az egész évben szomjazni fog. Az újbor, az adott évjárat első hírnöke éppen Márton-napra erjedt ki, gyümölcsös, friss, legjobban a szőlőre emlékeztető zamatos, még érlelés nélküli ital. Az újbor Márton-napkor foglalhatja el legjobban a helyét a gasztronómiában - mondta.

A sajtótájékoztató vendégei ezután meg is kóstolhatták a hagyományos recept alapján készült libamáj terrinét, a szezonális gombafűszerekkel ízesített ludaskását valamint az idei újborokat is. 

Forrás: Turizmus Online / MTI


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.