Guller Zoltán az MTÜ vezérigazgatója elmondta: nem csak a hazai bor-, és gasztroturizmust népszerűsítik az őszi rendezvénysorozattal, hanem belföldi utazásra inspirálják a családokat a szezonalitás csökkentése érdekében.
A Szent-Márton napi libalakoma kampány része az "Át kell élned, hogy elhidd - Magyarország rád vár!" - szlogennel indított programsorozatnak, amelytől a magyar úti célok iránti érdeklődés erősödését és az utazási időtartam növekedését várja az MTÜ.
Hangsúlyozta, hogy a visszahívó vendégszeretet nélkül nincs turizmus, ezért a szektorban dolgozókat arra kérte, hogy Szent Márton-nap alkalmából minden vendégüknek egy apró gesztussal kedveskedjenek, jelezvén, hogy Magyarország mindig szívesen látja a turistákat.
Hozzátette, hogy a belföldi szállodák foglaltsága részben az októberben indult kampány eredményeképpen is 80 százalék fölé emelkedett, így idén várhatóan ismét jó forgalommal zárul az október.
Ezután Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d'Or Akadémia elnöke beszédében kifejtette, hogy Európába 7 millió gasztroturista érkezik évente és Magyarországra is egyre többen látogatnak e célból. Ezért is fontos, hogy az ország vezető szerepet töltsön be a gasztronómiában. Felelevenítette a hagyományt is, mely szerint, aki Márton napon nem eszik libát, az egész évben éhezni fog.
Felhívta a figyelmet, a szombati rendezvényre is, amelyről már mi is beszámoltunk. November 11-én, szombaton délelőtt a libaünnep csúcspontjaként látványos flashmobot szerveznek a Budai Várban, a turizmusban dolgozók és séfek részvételével, ahová mindenkit szeretettel várnak.
Az oda érkezőket Magyarország legjobb séfjei kínálják libás ételekkel és újborokkal.
A sajtótájékoztató következő felszólalójaként Szulló Szabina séf elmondta, hogy a liba kiváló alapanyag, mert sokféleképpen el lehet készíteni, így szinte bárki kedvére lehet főzni belőle.
Utána Krasznai Zsófia, nemzetközi borakadémikus kifejtette: a Márton-napi hagyomány jól bemutatja a magyar konyha és borok egyedülállóságát, sokszínűségét itthon és külföldön egyaránt.
A mondást kiegészítve hozzátette: aki ilyenkor újbort nem iszik, az egész évben szomjazni fog. Az újbor, az adott évjárat első hírnöke éppen Márton-napra erjedt ki, gyümölcsös, friss, legjobban a szőlőre emlékeztető zamatos, még érlelés nélküli ital. Az újbor Márton-napkor foglalhatja el legjobban a helyét a gasztronómiában - mondta.
A sajtótájékoztató vendégei ezután meg is kóstolhatták a hagyományos recept alapján készült libamáj terrinét, a szezonális gombafűszerekkel ízesített ludaskását valamint az idei újborokat is.
Forrás: Turizmus Online / MTI