Az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete (MOE) idén a sertéshús fogyasztását népszerűsíti. A nagyböjt kezdetéig tartó kampány célja, hogy felhívják a vásárlók figyelmét a sertéshús és azon belül a kiváló magyar fajta, a mangalica fogyasztásának fontosságára.
Tarpataki Tamás (Agrárminisztérium) szerint a koronavírus járvány rávilágított arra, hogy mennyire fontos mindannyiunk számára, hogy folyamatosan rendelkezésre álljon elégséges mennyiségű, megbízható és jó minőségű élelmiszer. Az adatok azt mutatják, hogy hazai fogyasztók bizalma stabil a hazai sertéshús iránt, ami fontos szerepet játszik a termelés és a forgalmazás szintjének fenntartásában.
Giczi Gergely (Agrármarketing Centrum) hangsúlyozta, nagyon nehéz helyzetben van a sertéságazat, hiszen az emberre veszélytelen afrikai sertéspestis (ASP) okozta piaci átrendeződés a felvásárlási árakat sok esetben már az önköltségi ár alá csökkentette. A tudatos vásárlást a húspultban már zászló és kiírás is segíti, amellyel a származási helyről tájékoztatja a fogyasztókat. A farsangi sertéskampányban külön felhívják a figyelmet a mangalicahús kiváló élettani hatásaira is, amely fajta a hagyományos sertés piacához képest mind tenyésztésben és termelésben, mind értékesítés tekintetében önálló és független, továbbá most már jól látszik, hogy ezek a prémium termékek a piaci nehézségek ellenére is válságállónak bizonyulnak.
Tóth Péter, (Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete) elmondta, hogy a mangalica igazi vírusálló sertés, hiszen a tenyésztők több vírus szorításában dolgoznak immár negyedik éve. 2018-ban az ASP magyar vaddisznókban való megjelenése miatt elvesztették az ázsiai vevőket, de az éttermi vevők termelői piacokra, élelmiszerboltokba való átterelése, a belföldi fogyasztás határozott bővítése, az elmúlt 3 évben felépített több tucat európai ország piaca mellé a most újrainduló japán piac együttesen tartja működésben a kis méretre és kézműves feldolgozásra alapuló mangalica szektort.
Forrás: AMC