"Nem példa nélküli a törekvés - modta az Izvesztyija kérdésére Peter Shelisch, az Orosz Fogyasztók Egyesületénk főtitkára - hiszen például Nagy-Britanniában sem szabad fiatalokat célző reklámkampánnyal operálni. A gyerekek Oroszországban is szénsavas italokra, gyorséttermi étkezésre költik a szebpénzüket."
A főtitkár által elmondottakat megerősítette Olga Skorobogatova, a fogyatóvédelmi egyesület részéről. Elképzelésük szerint a cukortartalmú italokat, gyoréttermeket és chipseket tartalmazó reklámokat kitiltanák az óvodák, iskolák környékéről, és száműznék azokat a gyermekeknek szóló televízióműsorok műsorsávjából is.
Vladimir Yevstafiev, az Orosz Kommunikációs Ügynökségek egyesöletének szakértője nejelentette, hogy tiltakozni fognak a tervezet ellen, mivel annak hatályba léptetése számos kérdést vet fel. A reklámügynökségeket és médiatulajdonosokat érő üzleti veszteségen túl tilalommal érintett cégek ugyanis több kulturális és sportesemény szponzoraként szerepelnek, így a döntés ezeket is veszélybe sodorhatja. "Mielőtt meghozzák a döntést, a minisztériumnak meg kell találni a módot, hogy ezeket a következményeket orvosolja" - mondta a szakértő.
Forrás: Izvesztyija