Britt és Per Karlsson svéd borszakértők szerint az ember bármit írhat annak kapcsán, hogy melyek az új év trendjei, hiszen úgysem tudja senki megcáfolni. Az általuk idézett francia 10:43:09 kutatási igazgató a Wine Intelligence nevű, trendeket kutató cégtől azonban meglehetősen logikus előrejelzéseket ad, amelyek többnek tűnnek puszta találgatásnál.
A brit borpiacot tanulmányozva a szakember szerint három, jelenleg is érzékelhető trend fog tovább erősödni:
1. Újat akarnak. A britek 57 százaléka szereti, ha meglepik, ha valami újat fedezhet fel – ez a magyar borászatok számára kifejezetten üdvözítő lehet.
2. Alacsony alkoholtartalom a nyerő. Míg 2013-ban csupán a vásárlók 44 százaléka, 2016-ban már 52 százalékuk említette fontos kritériumként az alacsony alkoholtartalmat.
3. Fenntarthatóság. A környezetvédelem, a „fare trade” vagyis az etikus magatartás a gyártás során ugyanolyan erős hívószavak, mint az organikus vagy a természethű.
Forrás: hungarianwines.eu