Budapest szállodaigazgatóinak mutatkozott be a BFTK

2016 novemberében Budapest hivatalos turisztikai szervezete, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) stratégiai társult tagként belépett a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségébe. Az együttműködési megállapodást Bükfürdőn, a Szállodaszövetség közgyűlésén írták alá. Ennek apropóján a BFTK egy évvégi találkozón látta vendégül a budapesti szállodaigazgatókat 2016. december 12-én a Vörösmarty téri Gourmet-házban. A vendégeket Bán Teodóra BFTK-ügyvezető, Pap Mária turisztikai divízióvezető és Kovács Györgyi Budapest Card-divízióvezető fogadta.

Bán Teodóra köszöntőjében elmondta, hogy a szállodaipar a budapesti turizmus legjelentősebb és leginkább látható szegmense. A BFTK természetesen ismeri a kereskedelmi szálláshelyi statisztikákat, de szeretné megismerni a számok mögött az embereket is. A Vörösmarty téri karácsonyi vásár forgatagában – mely a BFTK szervezésében megvalósuló, nemzetközileg legismertebb karácsonyi vásár Budapesten – a szállodaigazgatók testközelből is megtapasztalhatják a város adventi pezsgését. A megjelent 30 magyar és külföldi (expat) szállodaigazgató előtt Kovács Györgyi prezentációban mutatta be a BFTK tevékenységét, valamint a hivatalos városkártyacsalád előnyeit és értékesítési lehetőségeit a szállodák számára.

Az MSZÉSZ nevében dr. Niklai Ákos elnök és Kollin Gergely régióvezető köszöntötte a megjelenteket és értékelték a nemrég megkötött BFTK-MSZÉSZ megállapodást. A szervezetek együttműködni kívánnak a Budapest brand építésében, a készülő stratégia kialakításában, annak sikeres implementálásában.

Budapesten kb. 20 ezer szállodai szoba van és ezek 64%-a minősített a HSU-nemzeti védjegyrendszer keretében. A szállodák megismételték tavalyi magas foglaltságukat, átlagáraik 6%-kal emelkedtek. A BFTK ismeretei szerint mintegy 18 szálloda van előkészítés alatt. A következő hónapokra és a jövő évre jók az előrejelzések, különösen a Vizes VB, a Senior Úszó VB, a Formula 1 és a Sziget fesztivál nyári eseményeire.

A jövő évre készülő rendezvénynaptár is segíti a jó koordinációt. A szállodák ebben az évben is fontosnak tartják a fenntarthatóságot, a digitális foglalási platformok optimalizálását, az innovációt, a szektor súlyos munkaerőhelyzetének javítását.

Örömteli, hogy a nehezedő nemzetközi feltételek – lassuló gazdaság, világpolitikai nehézségek, terrorveszély – mellett is dinamikusan növekedett a turizmus Európában és Magyarországon. A szállodák változatlanul törekednek egyéni jellegű szolgáltatások kialakítására, a szolgáltatási szinvonaluk növelésére.

Mint ismeretes, 2015-ben 3,8 millió vendég (+8,5%-os növekedés 2014-hez képest) közel 8,77 millió vendégéjszakát (+7,5%) töltött el Budapest kereskedelmi szálláshelyein. Ebből 3,49 millió vendég által közel 8 millió vendégéjszaka a szállodákban valósult meg. A szállodai vendégéjszakák majdnem 90%-át külföldi vendégek adták 2015-ben. A szállodák szobakapacitásának kihasználtsága 69%-os, míg a férőhelykapacitás kihasználtsága 52%-os volt, ami ugyan 6, illetve 5 százalékpontos növekedés, de bőven van még tere a fejlődésnek. A szállodák 15%-os szállásdíjbevétel-növekedést könyvelhettek el, 14%-os REVPAR-növekedés mellett. A REVPAR, azaz az egy szoba egy működési napjára jutó szállásdíj 14.696 Ft volt a budapesti szállodákban 2015-ben. A szakma szerint Budapestet árszínvonalában is ideje felzárkóztatni világvárosi vonzerejéhez és európai szolgáltatási színvonalához.


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.