Decemberben 1,6%-kal, 2018-ban 3,8%-kal nőtt a szálláshelyek vendégforgalma

2018. decemberben a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 0,9%-kal, a belföldi vendégek által eltöltötteké 2,3%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron számolt – összes bruttó árbevétele 6,7%-kal emelkedett. 2018-ban a kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakában mért vendégforgalma 3,8, bruttó bevétele 9,3%-kal volt több, mint 2017-ben.

2018. decemberben az előző év azonos hónapjához képest:

A külföldi vendégek és vendégéjszakák száma egyaránt 0,9%-kal emelkedett. A szálláshelyekre érkezett vendégek száma meghaladta a 390 ezret, akik több mint 950 ezer vendégéjszakát töltöttek el. A vendégéjszakák száma a szállodákban, a panziókban és a kempingekben emelkedett, a közösségi szálláshelyeken és az üdülőházakban csökkent. A vendégéjszakák több mint háromnegyedét a Budapest–Közép-Duna-vidék régióban töltötték a külföldiek, 1,6%-kal többet, mint az előző év azonos hónapjában.

A belföldi vendégek száma 1,0%-kal volt magasabb, és meghaladta a 430 ezret. Az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 2,3%-kal nőtt, és több mint 950 ezer volt. A belföldivendég-éjszakák 81%-át realizáló szállodákban 2,5% volt a bővülés mértéke. A belföldi vendégek Észak-Magyarország és Dél-Alföld régió kivételével mindegyik turisztikai régióban több éjszakát töltöttek el. A legnépszerűbb régiók a Budapest-Közép-Duna-vidék és a Balaton voltak.

A szállodák szobakihasználtsága 0,4 százalékponttal, 52,0%-ra nőtt.

Az összes bruttó árbevétel folyó áron 6,7%-kal (38 milliárd forintra) nőtt, ezen belül a szállásdíjbevétel 8,2%-kal (21 milliárd forintra) emelkedett.

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok 5,1%-kal kevesebbet, összességében több mint 1,2 milliárd forintot fizettek a kereskedelmi szálláshelyeken.

2018. december 31-én az előző év azonos időpontjához képest:

2633 kereskedelmi szálláshely közel 79 ezer szobával és 219 ezer férőhellyel várta a vendégeket. A szobák száma 3,1, a férőhelyek száma 3,2%-kal nőtt.

2018. január–decemberben az előző év azonos időszakához képest:

A kereskedelmi szálláshelyek 5,2%-kal több, összesen 12,5 millió vendéget és 3,8%-kal több, 30,9 millió vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 2,4 (15,3 millió), a belföldi vendégek 5,3%-kal több (15,6 millió) vendégéjszakát töltöttek el.

A szállodák szobakihasználtsága 2,0 százalékponttal, 61,3%-ra emelkedett.

A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron 9,3%-kal magasabb – összesen 510 milliárd forint bruttó árbevételt értek el. Ezen belül a szállásdíjbevétel 8,3%-kal nőtt, és 301 milliárd forintot tett ki.

 


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?