Egészségmegőrzés indul(ásra készen)

Ahogy arról már több ízben beszámoltunk, sosem látott kihívások elé állította a koronavírus járvány és az azt követő intézkedések a szállodaipart is. Jelenleg a wellness hotelek is csak üzleti utazókat fogadhatnak, így az egészségmegőrző szolgáltatásaikat nem kamatoztathatják. Az általunk megkérdezett hotelek a korábbinál is nagyobb hangsúlyt fektetnek a higiéniára, távolságtartásra és egybehangzóan állítják: nagyon várják már a szigorítások enyhítését.

Megtartott munkaerő

„Mint minden felelős szolgáltató, mi is kidolgoztunk egy saját COVID kézikönyvet, ami sok esetben a kötelező rendeleti szabályokon túlmutat, szigorúbb azoknál. Nagyon figyelünk a távolságtartás biztosítására, akár a check in-nél, akár az étkezésnél. A higiéniés előírásokat eddig is komolyan vettük, de a helyzetre való tekintettel, sokkal intenzívebb és gyakoribb a fertőtlenítés, takarítás a házban. Átestünk egy COVID auditon is, követjük az MTÜ COVID kézikönyvét és a Népegészségügyi iránymutatásokat is”- mondta el Polgár András, a Thermal Hotel Visegrád vezérigazgatója.

A szálloda hivatalosan nincs zárva, de üzleti vendégük nem nagyon van. Az üzleti utasok korábban a rendezvényeik miatt szálltak meg nálunk, de most rendezvények sincsenek. Ennek ellenére megtartották a munkaerőt, nem bocsájtottak el senkit, próbálják a költségeket úgy menedzselni, hogy ezt továbbra is fenn tudják tartani, amiben segítségükre van az állami támogatás. A felszabadult időt igyekeznek hasznosan eltölteni: szépítgetik a házat, azokat a munkákat végzik el, amik nem igényelnek sok forrást és persze készülnek az újraindulásra.

Egy nap pihentetés – a szobáknak

Antal Bernadett, a Laroba Wellness Hotel menedzsere elmondta: alapos fertőtlenítés és ózonozás után legalább egy napig üresen hagyják a szobákat, mielőtt új vendég foglalhatná el azokat. „Az a szerencsénk, hogy vannak olyan szobák, amelyekben kétszemélyes jacuzzi van, így mégis kaphat némi wellness élményt az a vendég, aki ezt választja – bár az üzleti utazókra ez nem jellemző”- tette hozzá a szakember.

Ahogy az összes hazai szállodának, a Laroba Wellness Hotel-nek is nagyon lecsökkent a forgalma 95% a csökkenés aránya, de legalább nem esett vissza teljesen nullára: „a házzal szemben villamosítják a vasútvonalat, valamint a környéken nagy felújítások zajlanak, így szerencsére vannak üzleti utazóink” – tudtuk meg a menedzsertől.

Remélik, hogy már januárban kinyithatnak

Müller-Pápai Zsuzsa a Spirit Hotel Thermal Spa*****superior stratégiai igazgatója elmondta, remélik, hogy már januárban kinyithatnak. A higiéniára nagy hangsúlyt fektettek eddig is: a kezelések között több időt hagynak, hogy legyen idő minden felület fertőtlenítésére és a szellőzetésre.

„A Spirit Hotel kiváló adottságokkal rendelkezik, az összesen 22 darab medence hatalmas vízfelületet biztosít a vendégek részére, ami azt is jelenti, hogy a medencék terheltsége alacsony. Ebből a szempontból is nagyon biztonságos nálunk, tehát ha lehetőség lesz rá, szeretnénk megnyitni a medencéinket”- mondta el az igazgató. A további szolgáltatások kapcsán hozzátette, hogy a szauna szeánszok nagyon népszerűek a szállodában. Mióta a vírushelyzet kialakult, 18-20 főben korlátozták a résztvevők számát, ennyien ugyanis kényelmesen, érintkezésmentesen elférnek ezeken a programokon. Ráadásul az év első felében, január-februárban bővítik a finn szaunát, így még tágasabb és biztonságosabb lesz.

Az idei év tehát úgy tűnik, meghatározó. Az alacsony foglaltság remélhetőleg marad az idei év sajátja, a szigorúbb biztonsági intézkedések pedig elkísérik a szállodákat az elkövetkező években is.


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.