Első negyedév: stabil növekedés

Az AccorHotels kelet-európai stratégiai partnere, az Orbis Hotel Group első negyedéves eredményei kiemelkedőnek bizonyultak. A vállalat Magyarországon kétszámjegyű növekedést ért el több indikátorban és további szállodák megnyitását is tervezi.

Az első negyedévben az Orbis nagyon aktívan fejlesztette a hálózatát. A vállalat 5 új franchise és management szállodát nyitott meg, 600 új szobát adva a hálózathoz 4 országban a régióban (Lengyelország, Magyarország, Szlovénia és Macedónia). Emellett az Orbis Lengyelországban, Magyarországon, Litvániában és Bosznia-Hercegovinában 4 új szállodára vonatkozó menedzsment, illetve franchise megállapodást is aláírt, biztosítva 556 új szállodai szobát, melyek a közeljövőben mind a hálózathoz csatlakoznak. A franchise és management terjeszkedés mellett a csoport 2018-ban befejezni két új saját tulajdonú fejlesztését is: az ibis Styles Warszawa (178 szoba) és az ibis Vilnius (164 szoba) szállodák 2018 második felében lépnek a piacra. Az Orbis emellett egy új fejlesztési projektet is előkészít Krakkó belvárosában egy új területen, melyet 2018 első negyedévében vásárolt meg.

2018 első negyedévében az Orbis progresszív működési eredményeket ért el, 5.8%-os RevPAR összehasonlítható alapú növekedéssel, ami 32.4 EURO-t jelentett. Hasonlóan a korábbi negyedévekhez, ezt az eredményt leginkább az átlagos szobaár (ARR) növekedése adta, ami 53 EURO – összehasonlítható alapon 3.8%-os növekedés 2018 első negyedévében – illetve a kisebb növekedés a foglaltsági rátában, ami 1.2 százalékpontot növekedett az előző év eredményeihez képest. A növekvő üzemeltetési indikátorok Kelet-Európa összes országában megfigyelhetők voltak, ahol az Orbis szállodákat üzemeltet.

Még a főszezon megkezdése előtt a Vállalat több, kiemelt lokációjú szállodáját modernizálta, felújításon esik át a Sofitel Warsaw Victoria, az ibis Warszawa Centrum, a Novotel & ibis Poznan Centrum, a Mercure Budapest Korona és a Mercure Budapest Buda is. A teljes CAPEX 9.7 millió EURO-t tett ki, melyet ebben a negyedévben beruházási projektekre költött a vállalat.

Az Orbis Magyarországon is kiemelkedő eredményeket ért el az első negyedévben. A foglaltsági ráta 58,6%, ami 2.9 százalékpont növekedést jelent. Az áfa nélküli átlagos szobaár (ARR) 10,3%-ot növekedett 16.960 HUF-ra. Az egy kiadható szobára jutó szobaár-bevétel (RevPAR) 16%-ot növekedett 9.930 HUF-ra. A teljes adózás előtti bevétel 15,8%-al növekedett, 4.478 millió forintra.

 


Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben

Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben 

Második alkalommal hirdette meg a szálloda egész napos, ingyenes programját május 11-én, szombaton.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Új szállodai brand érkezik Budapestre

Új szállodai brand érkezik Budapestre 

Ez lesz a nemzetközi márka első magyarországi tagja.
Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész

Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész 

Az MSZÉSZ május 14-én, a Grand Hotel Esztergomban tartott szakmai találkozójának három érdekes előadásáról számolunk be.
Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton

Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton 

Buda legújabb skybarja a Radisson BudaPart tetején várja vendégeit.
Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások

Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások 

Helyszíni beszámoló a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) tavaszi közgyűléséről.
így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája

így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája 

Hazánk vezető márkái közül többen is kiemelkednek ezen a téren, amikor pedig a különböző szektorból érkező magyar márkák összefognak, akkor születnek az igazán jó megoldások.
Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton

Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton 

Az első évben több, mint 50.000 vendég látogatott el Szántódra, az egyedülálló tematikával rendelkező, családbarát hotelbe.
Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50

Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50  

Az Eventrend Group üzemelteti a továbbiakban a D50-et.
Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén

Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén 

Angela Saliba a Budapest Marriott Hotel és a Millennium Court, Marriott Executive Apartments új vezérigazgatója.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.