Évről-évre új turisztikai rekord Egerben

"Eger minden hosszú hétvégén és ünnepen a top foglalási célpontok között szerepelt a hírekben, valamint a kiemelkedő turisztikai vonzerők között is folyamatosan az egri vár szerepelt az élen, s a legkedveltebb attrakciók sorában mindig ott voltak további egri, illetve Eger környéki helyszínek. Óriási eredmény, hogy Eger 2013 óta folyamatosan növekvő, eleve magas látogatottsága az elmúlt öt év során, minden esztendőben tovább emelkedett, öt évvel ezelőtthöz képest 257 ezer a különbség. Néhány éve már félmillió vendégéjszakát számláltak a város szálláshelyei, és tavaly ez a mutató meghaladta a 665 ezret. Mindez nem véletlen: a szolgáltatók, az önkormányzat városfejlesztő munkájának gyakorlatban megmutatkozó elismerése, amely jól példázza Eger vonzerejét is" - mondta sajtótájékoztatón Habis László polgármester.

"Ahhoz, hogy az újabb és újabb rekorderedmény évről évre tovább javuljon, sok-sok nívós, vonzó kulturális, zenei és családi program kellett, s ezek megvalósításához Eger Önkormányzata jelentős támogatást biztosított. Szükséges, s emellett nagyon fontosak az Egerbe rengeteg vendéget hozó, több száz fős konferenciák, valamint nagyszabású, turisztikai jelentőségű sportrendezvények, mint az uszonyos úszó világkupa, víz alatti hoki világbajnokság, rallye, squash és teniszversenyek. Az önkormányzat testvérvárosi és más, nemzetközi kapcsolatain keresztül számos vendéget fogad, valamint az Eger Városi Turisztikai Kft-n keresztül tematikus látogatásokat, study tour-okat szervez. Eger iránt a turistákon túl folyamatos a külföldi, diplomáciai érdeklődés is" - hangsúlyozta a városvezető.

"Az elmúlt évek szép tendenciái visszaigazolják a belváros rehabilitációnk céljait, eredményeit, valamint megmutatják a várban elvégzett turisztikai beruházásaink és más, egri vonzerők, az Érseki palota, vagy éppen a Szépasszonyvölgyi programok, koncertek értékét is. Erős városunkban a konferencia turizmus szerepe: számos, nagy jelentőségű rendezvény otthona a város és a legnagyobb szálloda, ahol az útügyi szakma, vagy éppen a Kórházszövetség és az adóigazgatási szakma krémje találkozott. Aki egy ilyen eseményen jól érzi magát, biztosan visszatér a városba magánemberként, családjával együtt is. Köszönet jár ezért a szép, immár 5 éve folyamatosan tartó, szép eredményért a turisztikai szervezetekben dolgozóknak, a szolgáltatóknak és azoknak, akik részt vesznek ebben a széles körű, elkötelezettségen alapuló összefogásban" – zárta szavait Eger polgármestere.

A számok nyelvén, röviden: Egerben 2013 és 2018 között minden évben 35-45 ezer között emelkedett a vendégéjszakák száma. Az öt évvel ezelőtti adathoz képest 64%-os a bővülés. A szállodák szerepe 54,2%-os, jól látható, hogy igen erős az egyéb szálláshelyek aránya és számuk is erőteljesen megnőtt az elmúlt esztendők során: ma már több mint 530 nyilvántartott szálláshely van Egerben. Beszédes adat és megbecsülésre méltó eredmény, hogy a 2018-ban regisztrált vendégéjszaka szám a 12 hónapból 11-ben meghaladta a korábbi év azonos hónapjának mutatóját, így jól látható: Eger szezonon túlmutatóan is nagyon kedvelt utazási célpont. További, beszédes adatok: A vendégforgalmon belül a külföldiek aránya növekszik: 2018-ban 30% körül volt, s ez tudatos, főként lengyelországi irányú marketing tevékenység következménye.

"A lengyel vendégek aránya 35%-os a külföldiek között, ugyanakkor szép növekedést sikerült elérni a cseh relációban, valamint erősen dolgozunk a németországi kapcsolatokon is. Stuttgartban az esslingeni testvérvárosi kapcsolat révén remek bemutatkozási lehetőséget kapott Eger - hangsúlyozta Hegedűsné Majnár Márta, az Eger Városi Turisztikai Kft ügyvezetője. Kiemelte azt is: 2018-ban indult útjára Eger önálló turisztikai honlapja, a visiteger.com, amely négy nyelven ad hasznos és naprakész információt az érdeklődőknek a városról, a látnivalókról, programokról, sőt, személyre szabott ajánlatokat is nyújt számukra. Emellett Eger jelentős nemzetközi portálokon is jelen van, így sokan megtalálják a várost. Utóbbiaknak is köszönhető, hogy az Ázsiából, Észak-Amerikából érkező vendégek körében több, mint 25%-os növekedés tapasztalható. A fentiek következtében örömmel mondhatjuk el, hogy nagyon jó az irány: 2018-ban átlagban 2,9 vendégéjszakát töltöttek el Egerben a vendégek, szemben a 2013-ban regisztrált 2,3-as átlagszámmal.

Harmati Judit a város legnagyobb szállásadója, a Hotel Eger & Park képviseletében elmondta: sokat kell tenni azért, hogy Eger magas látogatottsága nőjön, vagy akár megmaradjon ez a kiemelkedő eredmény. A széles szálláshely-spektrumban a Hotel Eger & Park forgalomnövekedése 7,5%-os volt, az átlagos vendégéjszaka szám pedig 2,5. Ezt Észak-Magyarország legnagyobb konferenciaszállodája, amely egyedi módon sok akadálymentes szobával rendelkezik, többek között jelentős konferenciák és nemzetközi parasport rendezvények befogadásával és kiszolgálásával érte el. Harmati Judit rámutatott: a profitból visszaforgatva számos fejlesztést valósítottak meg annak érdekében, hogy bővítsék vendégkörüket és megfeleljenek például a kerékpáros- és wellness turizmusban mutatkozó, egyre növekvő igényeknek.


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?