A Dráva utcai kikötőből induló sétahajón ismerhette meg a hazai turisztikai szakma, pontosan milyen együttműködésre készül az ország két legfontosabb fürdővárosa. Mint a sajtótájékoztatón kiderült, mindkét település hasonlóan impozáns turisztikai eredménnyel zárta az előző évet. Míg Hajdúszoboszló 1 millió 62 ezer, addig Hévíz 1 millió 66 ezer vendégéjszakát könyvelhetett el a tavalyi év folyamán.
Papp Gábor, Hévíz polgármestere előadásában kitért a város legújabb fejlesztéseire, többek között a helyi kerékpáros rendszerre (HéBi), a helyi tömegközlekedési fejlesztésekre (új állomás készül, illetve helyi járat fog indulni), a Korok és borok tematikus sétaút fejlesztésére és a sportturisztikai infrastruktúra-fejlesztésekre.
Dr. Sóvágó László Imre, Hajdószoboszló polgármestere beszédében az együttműködést méltatta. Szerinte attól, hogy a fürdőturizmus piacán riválisai egymásnak, jól megfér egymás mellett a két szereplő. Szerinte ez egy jó lehetőség a fürdővárosok előnyeinek bemutatására.
Hajduszoboszló kapcsán elhangzott, hogy 2014-ben fürdőjükben, a Hungarospa-nál egy komplex attrakciófejlesztés zajlott le, ennek során megújult a gyógyfürdő, strand és Aquapark. Az Aquapark területének egy hektáros bővítésével extrém zóna létesült, ahol 16 méter magasról induló 6 új, izgalmas óriáscsúszda (szabadesős alagút, vízhurok, szuperhullám, cunami, űrcsónak, vízcső) épült. Így az Aquaparkban már összesen 15 óriáscsúszda várja a látogatókat.
Új hullámokon a két fürdőváros
Hajdúszoboszló és Hévíz február 3. és április 30. között egy közös marketingkampány segítségével szólítják meg a fürdőzni és kikapcsolódni vágyó vendégeket. A kampányban hirdetett szállásajánlatokat lefoglalva plusz 1 éjszaka szállás és egyéb ajándékok várják a vendégeket. Ez lényegében azt jelenti, hogy 3 éjszaka foglalása után 1 éjszakát ajándékba adnak a városok. Ezen túl mindkét település egyéb, extra szolgáltatásokat is biztosít a „3+1 akció, indul a fürdőszezon” elnevezésű akcióban.
A két fürdőváros összefogásának célja, hogy hatékony megjelenési lehetőségek alkalmazásával, új eszközök igénybevételével segítsék a hazai vendégeket abban, hogy megismerjék az egészségtudatos életmód kialakításának lehetőségeit, valamint a vendégeknek szóló közvetlen kedvezményekkel ösztönözzék a fürdőhelyek látogatását, a fürdőkultúra fejlődését. Az akcióhoz eddig Hajdúszoboszlóról 39, míg Hévízről 28 szálláshely csatlakozott, de folyamatosan várják az újonnan belépő szálláshelyeket.
Mindkét város a saját csatornáin hirdeti az akciót. Hévíz többek között például pr-cikkel fog jelentkezni a témában, ezen kívül a budapesti Bálnában az Idegenvezetők Világnapján fognak megjelenni, illetve márciusban egy sporteseményre fognak kitelepülni. Hajdúszoboszló esetében Google AdWords és Facebook hirdetési kampány támogatja majd az akciót.
Forrás: Turizmus Online