Nem a konkurens hotel jelenthet veszélyt, hanem a Google!

Így képzeli egy fiatal nemzetközi szakértő a jövő szállodai hozammenedzsmentjét. Értékes előadásokat hallhattunk az MSZÉSZ közgyűlésének első napján.

A szállodai hozammenedzsment új dimenzióit tárta fel lebilincselő előadásában Michael Schaeffner, a szállodai profitoptimalizáláshoz technológiai megoldásokkal szolgáló Duetto cég regionális igazgatója.

"Jó év volt az idei, emelkedett a Revpar a teljes szektorban világszerte. De megfontolandó, hogy a következő 5 évre 25 százalékban, az azutáni időszakra pedig csak 5 százalékban fókuszál a revenue menedzsment. Pedig riasztó trend figyelhető meg. 2017-ben a szállodák saját rendszerében végzett direkt foglalások forgalmát már meghaladta az online szálláshely közvetítők forgalma.

Nemcsak a kis szállodák, hanem a legnagyobbak is küzdenek az elmaradó direkt foglalások problémájával, ami együtt jár azzal, hogy jutalék formájában tekintélyes összeg vándorol ki a zsebükből. A Hilton és a Marriott rendszereiben tavaly 20 és 50 milliárd dolláros összegben foglaltak, ezzel szemben a Booking.com-on 93 milliárd dollárért. "A technológia fejlesztése fontos eszköz ahhoz, hogy növelni tudjuk a direkt foglalásokat és hogy a vendégek valóban tudjanak foglalni a rendszereinkben. Jelenleg a világ szállodáinak konverzációs rátája megdöbbentően alacsony, mindössze 2,2 százalék" - mutatott rá a szakember.

Schaeffner arra is felhívta a figyelmet, hogy ne a konkurenciát figyeljük, hanem a jövőbe tekintsünk, hiszen ha olyan nem várt szereplők lépnek piacra mint például a Google és az Amazon, amelyek óriási előnnyel rendelkeznek az adatgyűjtésben és elemzésben, az sokkal nagyobb kihívások elé állítja a szakmát mint a jelenlegi probléma.

"Nem hatékony a mai eljárás a dinamikus árképzésben, hiszen többnyire olyan adatokat elemzünk, amelyek már elavultak, mire elemeznénk őket. Az elmúlt 15 évben bevett gyakorlat ma már nem elég dinamikus és rugalmas. A sávosan rögzített árak helyett teljes mértékig a kereslettől függően, maximálisan egyénre szabott árat kell alkalmazni az illető igényeihez és pénztárcájához szabva.  Így egy vendéget sem zárunk ki a szórásból, de megvalósíthatjuk, hogy annak a vendégnek adjuk el a szobát, amelyik a legtöbbet fizet érte" - fejtegett Schaeffner.

A szakember szerint a repülőtéri adatok elemzése is a szállodások hasznára lehet ebben az új, úgynevezett nyitott árazásban, amely feltételezi, hogy valóban megértjük a keresletet, nem pedig mérőszámok segítségével kullogunk utána. A gyakorlat az Egyesült Királyságban már csíráiban elindult.

Forrás: Turizmus Online


Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.
MSZÉSZ Közgyűlés: a nemzetközi alvásbarát programról

MSZÉSZ Közgyűlés: a nemzetközi alvásbarát programról 

Az alvásminőség az elégedettség kulcsa a szállodákban, hallhattuk az MSZÉSZ Közgyűlésének nyitóelőadásában.
Idén ők nyerték el a Zöld Szálloda díjat

Idén ők nyerték el a Zöld Szálloda díjat 

Negyvenhét hotel viselheti az MSZÉSZ által kiosztott Zöld Szálloda címet a következő két évben.
Hotel Ózon & Luxury Villas****superior: A régiós versenytársakhoz képest 2024-ben több mint 40 százalékkal magasabb TREVPAR az Everguest segítségével

Hotel Ózon & Luxury Villas****superior: A régiós versenytársakhoz képest 2024-ben több mint 40 százalékkal magasabb TREVPAR az Everguest segítségével 

A mátraházi Hotel Ózon & Luxury Villas****superior kétéves átfogó felújítást követően 2022 novemberében nyitotta meg újra a kapuit.
Tisztújítás az MSZÉSZ 60. közgyűlésén: Somlyai Zoltán az új elnök

Tisztújítás az MSZÉSZ 60. közgyűlésén: Somlyai Zoltán az új elnök 

Fontos döntések születtek a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) éves közgyűlésén.
Elköszönt az eddigi elnök a szállodások tisztújítását megelőzően

Elköszönt az eddigi elnök a szállodások tisztújítását megelőzően 

Beszámoló az MSZÉSZ őszi, tisztújító közgyűlésének második napjáról az Aquaworld Resort Budapestből.
Kutatások eredményei, OTA-k vs. direkt foglalások és a paritás prioritása

Kutatások eredményei, OTA-k vs. direkt foglalások és a paritás prioritása 

November 6-án, az Aquaworld Resort Budapestben a hazai szállodásokat hangsúlyos, informatív előadások várták az MSZÉSZ őszi, kétnapos közgyűlésének nyitónapján.
Megújult egy hévízi szálloda – ilyenek lettek a modern termálmedencék

Megújult egy hévízi szálloda – ilyenek lettek a modern termálmedencék 

A termálmedencék is megújultak Hévízen az Ensana Thermal Aqua szállodában.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.