Nem a konkurens hotel jelenthet veszélyt, hanem a Google!

Így képzeli egy fiatal nemzetközi szakértő a jövő szállodai hozammenedzsmentjét. Értékes előadásokat hallhattunk az MSZÉSZ közgyűlésének első napján.

A szállodai hozammenedzsment új dimenzióit tárta fel lebilincselő előadásában Michael Schaeffner, a szállodai profitoptimalizáláshoz technológiai megoldásokkal szolgáló Duetto cég regionális igazgatója.

"Jó év volt az idei, emelkedett a Revpar a teljes szektorban világszerte. De megfontolandó, hogy a következő 5 évre 25 százalékban, az azutáni időszakra pedig csak 5 százalékban fókuszál a revenue menedzsment. Pedig riasztó trend figyelhető meg. 2017-ben a szállodák saját rendszerében végzett direkt foglalások forgalmát már meghaladta az online szálláshely közvetítők forgalma.

Nemcsak a kis szállodák, hanem a legnagyobbak is küzdenek az elmaradó direkt foglalások problémájával, ami együtt jár azzal, hogy jutalék formájában tekintélyes összeg vándorol ki a zsebükből. A Hilton és a Marriott rendszereiben tavaly 20 és 50 milliárd dolláros összegben foglaltak, ezzel szemben a Booking.com-on 93 milliárd dollárért. "A technológia fejlesztése fontos eszköz ahhoz, hogy növelni tudjuk a direkt foglalásokat és hogy a vendégek valóban tudjanak foglalni a rendszereinkben. Jelenleg a világ szállodáinak konverzációs rátája megdöbbentően alacsony, mindössze 2,2 százalék" - mutatott rá a szakember.

Schaeffner arra is felhívta a figyelmet, hogy ne a konkurenciát figyeljük, hanem a jövőbe tekintsünk, hiszen ha olyan nem várt szereplők lépnek piacra mint például a Google és az Amazon, amelyek óriási előnnyel rendelkeznek az adatgyűjtésben és elemzésben, az sokkal nagyobb kihívások elé állítja a szakmát mint a jelenlegi probléma.

"Nem hatékony a mai eljárás a dinamikus árképzésben, hiszen többnyire olyan adatokat elemzünk, amelyek már elavultak, mire elemeznénk őket. Az elmúlt 15 évben bevett gyakorlat ma már nem elég dinamikus és rugalmas. A sávosan rögzített árak helyett teljes mértékig a kereslettől függően, maximálisan egyénre szabott árat kell alkalmazni az illető igényeihez és pénztárcájához szabva.  Így egy vendéget sem zárunk ki a szórásból, de megvalósíthatjuk, hogy annak a vendégnek adjuk el a szobát, amelyik a legtöbbet fizet érte" - fejtegett Schaeffner.

A szakember szerint a repülőtéri adatok elemzése is a szállodások hasznára lehet ebben az új, úgynevezett nyitott árazásban, amely feltételezi, hogy valóban megértjük a keresletet, nem pedig mérőszámok segítségével kullogunk utána. A gyakorlat az Egyesült Királyságban már csíráiban elindult.

Forrás: Turizmus Online


Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.
Északi stílus új köntösben – ibis Styles nyitás Tallinnban

Északi stílus új köntösben – ibis Styles nyitás Tallinnban 

Az ibis új helyszínekkel erősíti európai pozícióit a régióban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.