Csütörtökön a délelőtti szekcióüléseket követően délután plenáris üléssel folytatódott a találkozó, amelyen mintegy 300 szállodai szakember jelent meg. Először a 16 ezer lélekszámmal rendelkező város, Sárvár polgármestere, Dr. Dénes Tibor köszöntötte a megjelenteket, majd azonnal az elnöki beszámoló következett. Ő 2007, majd 2008 legfrissebb szállodai adatairól számolt be, sok derűlátásra nem adva okot, mert, mint kiderült, az idei első félév pozitív számai után augusztustól folyamatosan csökkent mindenütt a vendégéjszakák száma, és a hazánkba érkező külföldiek száma. A REVPAR (egy kiadható szobára jutó árbevételt jelent) is csökkent 1.41 százalékkal. Szeptemberben sajnos ez a tendencia tovább folytatódott, a négy csillagos hazai hotelek például 5-7 százalékos csökkenést regisztráltak vendégéjszaka számban, a REVPAR például öt csillagos házak esetén 9,26 százalékkal csökkent. Az elnöknő tanácsokat is adott a válságkezelés megoldására: erősíteni kell a lobbizást, kedvezményeket kell biztosítani a szállodáknak, hogy a jelenleg mintegy 25-féle adó, amely sújt egy-egy házat, kisebb teher legyen. A nemzeti marketingnek tehát ebben a nehéz időkben alapvető szerepe lehet. De, tanácsolta végül Kopócsy Andrea, mindenképp kerülni kell a kollegáknak a pániktaktikát, nagymértékű árcsökkentés se jusson senkinek eszébe, és a brandek, sztenderdek előírásait is mindenképp tartani kell. Valamint, hívta fel végül a figyelmet, azokat a kollegákat, akik jól képzettek, semmiképp ne bocsájtsák el, mert munkájuk, tudásuk sokszor pótolhatatlan.
Szűcs Balázs, az MT Zrt marketing igazgatója tartotta meg prezentációját a nemzeti marketinggel foglalkozó cég 2008. évi akcióikról, 2009. évi terveikről, és az épp előző napon, azaz szerdán elfogadott 3 éves marketing stratégiáról – amelynek tervezése elég merész, és nehéz lehetett, hiszen, meglehetősen kiszámíthatatlan időket élünk. A prezentáció egyik érdekes mondata az volt, amikor a szakember megjegyezte a válság kapcsán: „Ma még egy biztos, hogy nem látjuk az alagút végét”, azaz az állami cégnél is tudják, meglehetősen nehéz ilyen időszakban előre tervezni. Végül egy biztató adatot is hallhattunk azon kívül, hogy a megjelentek megismerkedtek 2009, azaz a Kulturális Turizmus Évének programtervezetével, céljaival: hazánk 2007-ben az előkelő 2. helyen állt a világban ár-érték arány terén a turizmus szegmensben, idén pedig még benne maradt az első 10-ben, igaz, most a 10. helyen végeztünk.
Dr. Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár is megérkezett ekkorra, úgyhogy ő is megtartotta – beosztottjával összhangban lévő – előadását, valamint hírértékként elmondta, hogy előző nap elbírálták a nemzeti kulturális alap nagyrendezvényeinek pályázatát, amelynek során 700 millió forintot osztottak szét. Gasztronómiai rendezvényekre jövőre 100 millió forintot különítettek el.
Majd Puczkó László (Xellum Kft) tartott érdekes előadást a wellness szállodák piaci kilátásairól, amelynek során nem győzte hangsúlyozni: egy szálloda nem attól lesz wellness, ha vizes programokat kínál, hiszen a világ wellness piaca is mindössze 10 százalékban foglalkozik vízzel, a wellness másutt valami egész mást jelent. A hallgatóság megtudhatta a Small Luxury Hotels felmérése alapján a Top 10 legkedveltebb spa szolgáltatásokat a világon, ezek közt többek közt aromaterápiás masszázs szerepel, és ami meghökkentő: a helyi alapanyagokra épülő kezeléseket különösen szeretik a vendégek. Legkevésbé a vegyes meztelen szaunát igénylik, és a csokoládékezelések miatt sem tolonganak sehol a vendégek.
Az esti gálavacsorán is rekordszámban – több százan vettek részt – ahol Gyenesei István szakminiszter köszöntötte a jelen lévő szállodai szakembereket, és e vacsorán volt mód arra, hogy a kiadónk által megjelentetett „Legjobb magyar szállodák 2008 Top 100 + 1” kiadvány legjobb 101 szállodájának megjelent képviselőinek kiadónk – a Professional Publishing Hungary - vezérigazgatója, Fabian Müller elismerő okleveleket adott át.
Szűcs Balázs, az MT Zrt marketing igazgatója tartotta meg prezentációját a nemzeti marketinggel foglalkozó cég 2008. évi akcióikról, 2009. évi terveikről, és az épp előző napon, azaz szerdán elfogadott 3 éves marketing stratégiáról – amelynek tervezése elég merész, és nehéz lehetett, hiszen, meglehetősen kiszámíthatatlan időket élünk. A prezentáció egyik érdekes mondata az volt, amikor a szakember megjegyezte a válság kapcsán: „Ma még egy biztos, hogy nem látjuk az alagút végét”, azaz az állami cégnél is tudják, meglehetősen nehéz ilyen időszakban előre tervezni. Végül egy biztató adatot is hallhattunk azon kívül, hogy a megjelentek megismerkedtek 2009, azaz a Kulturális Turizmus Évének programtervezetével, céljaival: hazánk 2007-ben az előkelő 2. helyen állt a világban ár-érték arány terén a turizmus szegmensben, idén pedig még benne maradt az első 10-ben, igaz, most a 10. helyen végeztünk.
Dr. Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár is megérkezett ekkorra, úgyhogy ő is megtartotta – beosztottjával összhangban lévő – előadását, valamint hírértékként elmondta, hogy előző nap elbírálták a nemzeti kulturális alap nagyrendezvényeinek pályázatát, amelynek során 700 millió forintot osztottak szét. Gasztronómiai rendezvényekre jövőre 100 millió forintot különítettek el.
Majd Puczkó László (Xellum Kft) tartott érdekes előadást a wellness szállodák piaci kilátásairól, amelynek során nem győzte hangsúlyozni: egy szálloda nem attól lesz wellness, ha vizes programokat kínál, hiszen a világ wellness piaca is mindössze 10 százalékban foglalkozik vízzel, a wellness másutt valami egész mást jelent. A hallgatóság megtudhatta a Small Luxury Hotels felmérése alapján a Top 10 legkedveltebb spa szolgáltatásokat a világon, ezek közt többek közt aromaterápiás masszázs szerepel, és ami meghökkentő: a helyi alapanyagokra épülő kezeléseket különösen szeretik a vendégek. Legkevésbé a vegyes meztelen szaunát igénylik, és a csokoládékezelések miatt sem tolonganak sehol a vendégek.
Az esti gálavacsorán is rekordszámban – több százan vettek részt – ahol Gyenesei István szakminiszter köszöntötte a jelen lévő szállodai szakembereket, és e vacsorán volt mód arra, hogy a kiadónk által megjelentetett „Legjobb magyar szállodák 2008 Top 100 + 1” kiadvány legjobb 101 szállodájának megjelent képviselőinek kiadónk – a Professional Publishing Hungary - vezérigazgatója, Fabian Müller elismerő okleveleket adott át.